Nasze projekty

W ramach projektu utworzono Małopolski Uniwersytet Ludowy w oparciu zasoby jakimi są Lokalne Ośrodki Wsparcia i Edukacji. Działalność Uniwersytetu prowadzi do rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego dorosłych słuchaczy poprzez podnoszenie kompetencji, zarówno kluczowych jak i zawodowych oraz kształtowaniu postaw obywatelskich. Małopolski Uniwersytet Ludowy LOWE działa w oparciu o tzw. grundtvigiańską metodę dydaktyczną, która czerpie z tradycji i bogactwa kulturowego lokalnej społeczności oraz wykorzystuje unikalne metody edukacji dorosłych.

  • Rozwój edukacji dorosłych w formie grundtvigiańskich uniwersytetów ludowych,w szczególności:
    rozwój osobisty, zawodowy i zwiększenie aktywności
    obywatelskiej,
  • rozwój społeczności lokalnych
  • rozwój zdolności rozumienia współczesnego świata, w tym nowoczesnych technologii oraz wyzwań cywilizacyjnych i ich wpływu na życie człowieka
  • zachowywanie oraz przekazywanie tradycji i dziedzictwa społecznego i kulturowego
  • Osoby dorosłe (pow. 18r.ż.) w szczególności:
    mieszkańcy obszarów wiejskich lub małych miast z terenu 4.LOWE – partnerów Projektu (Biecz, Rzezawa, Szczurowa, Wielka Wieś)-pierwszeństwo udziału
  • z utrudnionym dostępem do rozwoju i jakichkolwiek form edukacji
  • wykazujące wysoki stopień motywacji do podnoszenie kompetencji
    (szczególnie społ. i obywatelskich)
  • zagrożone wykluczeniem społecznym z różnych przyczyn
  • nieaktywne zawodowo
  • podlegające formom pomocy społecznej i wsparcia rodziny
  • posiadające niski status społeczny lub materialny
  • mające poczucie bycia zaniedbanymi, niepełnosprawnymi, chorymi lub
    samotnymi,
  • mające poczucie wyobcowania, braku przynależności i bycia nieprzydatnym.
  1. Seminaria tematyczne promujące program MUL LOWE oraz metodę edukacji
    grundtvigiańską
  2. Oferta edukacyjna składa się z następujących modułów zajęć:
    CYFROWY SŁUCHACZ – kształtowanie kompetencji cyfrowych
  • KULTURA I DZIEDZICTWO – rozwijanie umiejętności twórczy
  • AKTYWNY OBYWATEL W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ – rozwijanie
    kompetencji społecznych
  • MENEDŻER ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU – rozwijanie kompetencji liderskich w zakresie celów zrównoważonego rozwoju (SDG) ONZ w kontekście potrzeb i wyzwań dla społeczności lokalnej
  • W DUCHU EKO – rozwijanie kompetencji ekologicznych

Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji w Gminach:

  • Biecz,
  • Rzezawa,
  • Szczurowa,
  • Wielka Wieś

Marcin Papuga, tel. 574999457, biuro@fundacjamis.org.pl

Małopolski Uniwersytet Ludowy LOWE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego
w ramach Rządowego Programu Wspierania Rozwoju Uniwersytetów Ludowych
na lata 2020- 2023

Przystanek Grzegórzki

 

 

 

Gmina Miejska Kraków w ramach zadania publicznego „Wspieranie procesu rewitalizacji – SĄSIEDZKIE INNOWACJE”

Program autorski Fundacji MIS, mający na celu stworzenie przyjaznego i otwartego miejsca aktywizacji i integracji mieszkańców wspólnoty lokalnej Kraków – Grzegórzki wokół żywotnych interesów społeczności Dzielnicy II opiera się o realizację idei ‘Trzeciego miejsca” – nowego ujęcia przestrzeni
publicznej. Przystanek Grzegórzki jest miejscem spotkań, wymiany poglądów,
idei, inspiracji, identyfikacji problemów, projektowania działań skierowanych na
poprawę, wzrost jakości życia mieszkańców Dzielnicy II, w tym również podobszaru rewitalizacji Kraków-Wesoła (terenów i zabytkowej zabudowy przejętych przez Miasto od Szpitala Uniwersyteckiego) oraz wzrostu stopnia ich integracji i tożsamości przestrzennej, historycznej, kulturowej,
społecznej.

Celem jest realizacja działań nakierowanych na rozwój
aktywności społecznej i obywatelskiej mieszkańców, odnoszących się do
wzmacniania więzi sąsiedzkich i sieci społecznych oraz działań włączających
uchodźców i uchodźczynie do lokalnej społeczności na obszarach rewitalizacji.

mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków, podobszaru zdegradowanego
śródmiejskiego, szczególnie Grzegórzki – Wesoła

  • Organizacja we współpracy z mieszkańcami przestrzeni dla działań skupionych wokół idei ‘społecznego domu kultury oraz centrum integracji i aktywności mieszkańców”, w tym m.in.
  • Spacery po podobszarze rewitalizacji Grzegórzki – Wesoła
  • Opracowanie “Spacerownika po podobszarze Grzegórzki – Wesoła” ; w wersji
    elektronicznej
  • Spotkania z mieszkańcami mające charakter partycypacyjny, integracyjny,
    edukacyjny, inkluzyjny, wzmacniający poczucie tożsamości lokalnej
  • Comiesięczne newslettery dotyczące bieżącej sytuacji na terenie dzielnicy
    podobszaru

Gmina Miejska Kraków

Marcin Papuga, tel. 574999457, biuro@fundacjamis.org.pl

Think Tank LOWE łączy zadania
analityczno-badawcze, doradcze oraz koordynacyjne wspierające Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji (LOWE), działające w obszarach peryferyjnych.

Projekt ma na celu zorganizowanie i prowadzenie ogólnopolskiego THINK TANKU LOWE zajmującego się wypracowywaniem rekomendacji dla centralnej, regionalnych i lokalnych polityk publicznych w zakresie umocowania w systemie
prawno-organizacyjno-kulturowo-społecznym edukacji poza- i nieformalnej osób
dorosłych w zgodzie z regułą LifeLong Learning (LLL) i Zintegrowaną Strategią
Umiejętności 2030, szczególnie w środowiskach lokalnych oddalonych od centrów administracyjno edukacyjnych, na podstawie doświadczeń  modelu funkcjonowania Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji (LOWE) powstałych w Polsce w okresie 2017-2022 w wyniku realizacji projektu grantowego Ministerstwa Edukacji Narodowej ze środków UE.

Przedstawiciele władz lokalnych, ekspertów, badaczy, naukowców oraz
decydendów polityk publicznych, w obszarze polityki edukacyjnej i szerszej
polityki społecznej służącej poprawie umiejętności osób dorosłych, w tym
umiejętności ważnych dla uczenia się przez całe życie oraz dla rozwoju
społeczności lokalnych.

  1. Utworzenie THINK TANKU LOWE
  2. Powołanie Rady Programowej Think Tanku i Zespół Ekspertów Think Tanku
  3. Prowadzenie działalności badawczej THINK TANKU LOWE m.in. we
    wszystkich 151 działających ośrodkach LOWE w Polsce powstałych w ramach
    projektu Ministerstw Edukacji Narodowej
  4. Współpraca z ekspertami, decydentami, naukowcami, trenerami/edukatorami, grupami społecznymi i innymi osobami
    zorientowanymi na misję Think Tanku w celu wzmocnienia systemu edukacji
    poza- i nieformalnej w społecznościach lokalnych.

Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji, uczelnie wyższe, administracja centralna (MEN, MFiPR), administracja samorządowa, biznes

Jacek Kwiatkowski, tel. 537999023, email: biuro@fundacjamis.org.pl

THINK TANK LOWE

 

 

 

 

 

 

 

 

Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich PROO, edycja 2023

Akredytacja Erasmusa
na lata 2021 – 2027
w sektorze edukacja dorosłych

 

 

 

 

 

Komisja Europejska, Program Erasmus Plus

Projekt pozwala na nawiązanie współpracy z europejskimi organizacjami
zajmującymi się edukacją dorosłych w formie mobilności (wyjazdów
zagranicznych) organizowanych dla kadry i osób dorosłych uczących się, rekrutowanych spośród JST członków konsorcjum i prowadzących aktywną działalność edukacyjną w ramach stworzonych przy szkołach Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji (LOWE). W wyniku każdej mobilności uczestnicy poznają nowoczesne metody edukacyjne osób dorosłych, dzięki czemu poszerzają swoje możliwości prowadzenia edukacji dorosłych w swoich środowiskach lokalnych.

  • Podnoszenie kompetencji kadry dydaktycznej LOWE  i edukatorów LOWE pracujących z osobami dorosłymi.

  •  Rozwijanie lokalnych centrów edukacji dorosłych i wzmacnianie roli LOWE jako ośrodków wsparcia edukacyjnego osób dorosłych w społeczności lokalnej

  • Wzrost jakości edukacji nieformalnej i pozaformalnej dorosłych prowadzonej
    przez LOWE w społeczności lokalnej

Mobilność edukacyjna (kursy językowe, nowoczesnych metod edukacji
dorosłych)
o Obserwacja pracy – jobshadowing
o Udział ekspertów zagranicznych w wydarzeniach LOWE

  1. Kadra dydaktyczna LOWE (nauczyciele) oraz edukatorzy LOWE (osoby docelowa dorosłe, które chcą rozwijać kompetencje dydaktyczne)
  2. Kadra niedydaktyczna (zarządzający, eksperci z organu prowadzącego szkołę i szkół)
  3. Osoby dorosłe korzystające z oferty LOWE
  • Fundacja Małopolska Izba Samorządowa (lider konsorcjum)

  • Gmina Lipce Reymontowskie

  • Gmina Biecz

  • Gmina Szczurowa

  • Gmina Wielka Wieś

  • Miasto Rawa Mazowiecka

  • Rzymskokatolicka Parafia Najświętszego Serca Jezusowego w Piotrkowie Trybunalskim

  • Gmina Zblewo

  • Gmina Biesiekierz
     Gmina Biały Bór
     Powiat Gorlicki
     Gmina Rzezawa

Aldona Okraszewska, 536999507, biuro@fundacjamis.org.pl

Projekt realizowany corocznie od 2021 r. Ma za zadanie zachęcić Seniorów doaktywności fizycznej, intelektualnej, emocjonalnej oraz do wrażliwości na piękno i zmiany zachodzące w otoczeniu osób starszych i spojrzenie na otoczenie z poprzez fotografię. W ramach konkursu mamy możliwość spojrzeć na Kraków oczami seniorów, którzy pokazują nam miasto w trzech kategoriach tematycznych: Przestrzeń, Wydarzenia, Ludzie.

  • podkreślenie roli czynnika ludzkiego, jakim są dla Krakowa mieszkańcy i osoby przyjezdne (rozwój świadomości Seniorów),

  • rozbudzanie wśród Seniorów (w tym członków i sympatyków krakowskich Centrów Aktywności Seniorów – CAS) zainteresowania szeroko pojętym dziedzictwem kulturowo-społecznym
    Krakowa oraz fotografią,

  • promowanie walorów architektonicznych i społecznych aglomeracji krakowskiej,

  • docenienie aktualnych zmian zachodzących w wielopoziomowo rozrastającej
    się aglomeracji miejskiej,

  • zwrócenie uwagi na piękno otaczającej nas natury, wielowiekowej tradycji i
    historii królewskiego grodu oraz szeroko pojętą nowoczesność,

  • rozwijanie wrażliwości artystycznej oraz prezentacja twórczości
    fotograficznej Seniorów

Mieszkańcy Krakowa powyżej 60 roku życia

  1. Warsztaty fotograficzne
  2. Konkurs fotograficzny
  3. Wernisaż
  4. Wystawa pokonkursowa

Marcin Papuga, tel. 574999457, biuro@fundacjamis.org.pl

Konkurs fotograficzny „Kraków w obiektywie Seniora”

Gmina Miejska Kraków w ramach zadania publicznego działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym

Akademia LOWE

 

 

 

 

Komisja Europejska, Program Erasmus Plus

Akademia Edukatora Osób Dorosłych w LOWE to przestrzeń, gdzie nauczyciele, edukatorzy, trenerzy LOWE oraz kadra zarządzająca może rozwijać kompetencje niezbędne do pracy z osobami dorosłymi ale też wymieniać się doświadczeniem i dobrymi praktykami z innymi organizacjami polskimi i europejskimi.

  •  profesjonalizacja kadry dorosłych – nowe kompetencje w procesie uczenia dorosłych
  • tworzenie wysokiej jakości oferty edukacyjnej opartej na nowoczesnych metodach pracy i technologiach cyfrowych
  • budowanie potencjału i zdolności organizatorów edukacji dorosłych w środowisku lokalnym w zgodzie z koncepcją uczenia się przez całe życie
  • wymiana doświadczeń i dobrych praktyk z innym organizacjami w Unii Europejskiej

Projekt autorski Fundacji MIS, realizowany od 2016 r. Ideą główną projektu jest stworzenie odpowiednich warunków do eksperymentowania innowacyjnych rozwiązań w zakresie szerzenia i umacniania
idei demokratycznych wśród młodych ludzi w Polsce. Projekt stwarza szanse i okazje młodym ludziom, by mogli w praktyce sprawdzić, na czym polega demokracja, jakie reguły w jej ramach obowiązują oraz tworzyć nowe, innowacyjne sposoby uczestnictwa młodych ludzi w realiach społeczeństwa
otwartego (demokratycznego).

  • Rozwijanie świadomego uczestnictwa młodych mieszkańców gmin w Polsce –
    młodzieży w wieku 13-19 lat – w życiu społecznym, poprzez podejmowanie
    lokalnych działań na rzecz własnej społeczności (w szczególności w zakresie
    demokracji, praworządności, praw człowieka, zmian klimatycznych),
  • Zdobywanie i rozwijanie przez młodzież wszechstronnych kompetencji społecznych, w tym osobowych, interpersonalnych, współpracy w zespole
    itp. m. in. poprzez praktyczne doświadczenie tworzenia i realizacji projektów społecznych odpowiadających na potrzeby młodych ludzi lub lokalnych społeczności,
  • Wypracowanie metod włączania młodzieży w procesy decyzyjne i konsultacji
    społecznych, w tym również w jednostkach samorządu terytorialnego (dalej: „JST”).

Młodzież w wieku 13-19 lat i ich opiekunowie, nauczyciele, instruktorzy, liderzy,
władze lokalne i predstawiciele środowisk społeczno-kulturalno-gospodarczych,
szczególnie z obszarów gmin wiejskich, miejsko-wiejskich i miast oddalonych od
centrów koncentracji życia i aktywności społecznej i obywatelskiej w Polsce

  • Konkurs „Junior Demokracji” – poszukujemy najciekawszych pomysłów na demokratyczny udział młodzieży w życiu swoich społeczności
  • Inkubator Nowych Idei – stwarzamy dogodne warunki do tego, by pomysły młodzieży sprawdzić w polskich realiach szkoły, gminy…..
  • Forum Debaty „Agora Młodych” – stwarzamy miejsce do otwartej dyskusji o sprawach, które interesują i nurtują młodych ludzi
  • Akcelerator Idei – zachęcamy sponsorów i mecenasów do tego, by inwestowali w najciekawsze pomysły młodzieży, które służą rozwijaniu i umacnianiu wartości demokratycznych w życiu publicznym

Powiat Krakowski (2016 r.), Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie i Konsulat Generalny USA w Krakowie (2022-2023

Marcin Papuga, tel. 574999457, biuro@fundacjamis.org.pl

Laboratorium Młodzieżowej Demokracji

 

 

 

 

 

 

 

Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie i Konsulat Generalny USA w Krakowie

Ośrodek Wsparcia Opiekunów Nieformalnych Osób Niesamodzielnych

KRAKÓW GRZEGÓRZKI

Zlokalizowany w Krakowie przy al. Ignacego Daszyńskiego 16, świadczy usługi wsparcia dla osób sprawujących opiekę nieformalną nad osobami niesamodzielnymi, zamieszkującymi na obszarze Metropolii Krakowskiej, tj. miasta Krakowa i gmin: Czernichów, Igołomia-Wawrzeńczyce, Kocmyrzów-Luborzyca, Liszki, Michałowice, Mogilany, Skawina, Świątniki Górne, Wielka Wieś, Zabierzów i Zielonki w powiecie krakowskim oraz Biskupice, Niepołomice i Wieliczka w powiecie wielickim.

Jest to opieka realizowana w miejscu zamieszkania i środowisku osoby niesamodzielnej, polegająca na dostarczaniu regularnego, trwałego, fizycznego i (lub) emocjonalnego wsparcia oraz asysty przy czynnościach dnia codziennego osobie o ograniczonej samodzielności przez opiekuna nieformalnego.

Termin ten oznacza osobę pełnoletnią, która nie jest zawodowym

opiekunem medycznym (np. asystentem osób niepełnosprawnych lub opiekunem środowiskowym) i nie pobiera wynagrodzenia z tytułu opieki nad osobą niesamodzielną. Najczęściej jest to członek rodziny osoby niesamodzielnej, sąsiad, przyjaciel, itp.

Ośrodek oferuje kompleksowe, interdyscyplinarne i odpowiadające na indywidualne potrzeby wsparcie opiekunów osób niesamodzielnych, mające na celu ułatwienie opieki i poprawę kompetencji opiekuńczych oraz czasowe odciążenie w sprawowaniu
opieki.

Projekt realizowany od 2018 r. W ramach projektu utworzono Centrum Aktywności Seniorów Zabłocie Grzegórzki. Jest to miejsce dla seniorów ,w którym poprzez szereg aktywności promujemy i zachęcamy do edukacji osoby starsze,szczególnie z obszaru Dzielnicy II Kraków-Grzegórzki, w tym do aktywnego i zdrowego trybu życia, aktywności społecznej promującej integrację wewnątrz i międzypokoleniową oraz partycypację społeczną osób starszych jak również do rozwijania wiedzy o świecie i kompetencji kulturowych, cyfrowych i językowych.

Poprawa jakości życia osób starszych 60 + poprzez pobudzenie aktywności społecznej, intelektualnej
i prozdrowotnej seniorów

Mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków powyżej 60 roku życia

  • Warsztaty i zajęcia edukacyjne m.in. nowoczesne technologie, języki obce,
    historia sztuki,
  • Warsztaty i zajęcia integracyjno-ruchowe m.in. trening zapamiętywania,
    rozwijanie umiejętności twórczych, gimnastyka rehabilitacyjna
  • Warsztaty i zajęcia międzypokoleniowe m.in. wolontariat
  • Kawiarenka dla seniorów
  • Spotkania z ekspertami
  • Wycieczki krajoznawczo – edukacyjne

Marcin Papuga, tel. 574999457, biuro@fundacjamis.org.pl

Centra Aktywności Seniorów z terenu Gminy Miejskiej Kraków (ok. 55 CASów)

CAS
Centrum Aktywności Seniorów

 

 

 

 

Gmina Miejska Kraków w ramach zadania publicznego działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym

MindLiven

 

 

 

 

 

 

 

Trening Uważności w Naturze za pośrednictwem środowisk wirtualnych

W ciągu ostatnich dziesięcioleci uznawano, że uczenie się społeczne i emocjonalne (Social and Emotional Learning – SEL) ma wpływ na takie obszary kompetencji, jak samoświadomość, samozarządzanie, świadomość społeczna, umiejętności nawiązywania relacji i odpowiedzialne podejmowanie decyzji. Trening uważności, z zastosowaniem praktyk opartych na uważności (Mindfulness-Based Practices – MinBP), to multimodalna interwencja oparta na zasadach psychologii pozytywnej, z centralnym naciskiem na umiejętności umożliwiające skuteczniejsze radzenie sobie i redukcję stresu.
Inne badania pokazują, że kontakt ze środowiskiem naturalnym wzbudza pozytywne emocje i regenerację stresu oraz poprawia zgodność z treningiem uważności, czyniąc go bardziej efektywnym. Coraz większą uwagę zwraca się na rolę natury w miejscu pracy, a istniejąca teoria i badania sugerują, że kontakt z naturą można uznać za strategię w miejscu pracy mającą na celu zmniejszenie stresu, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności i ogólnego samopoczucia. Celem projektu MindLiven jest dostarczenie innowacyjnego rozwiązania radzenia sobie ze stresem związanym z pracą.
Projekt współfinansowany w ramach Programu Komisji Europejskiej Erasmus+

Projekt zakłada zaprojektowanie internetowej platformy MiNBP (Mindfulness-Based Practices – MinBP) z narzędziami komunikacyjnymi i dodatkowymi zasobami (np. aplikacja na Androida i iOS ułatwiająca dostęp do platformy i treści) do radzenie sobie i redukcji stresu w środowisku pracy z wykorzystaniem elementów treningu uważności oraz kontaktu ze środowiskiem naturalnym.

Usługi zdrowotne i opiekuńcze skoncentrowane na ludziach to podejście do opieki, które świadomie przyjmuje perspektywę osób, rodzin i społeczności oraz postrzega ich jako uczestników oraz beneficjentów systemów opieki zdrowotnej i społecznej, które odpowiadają na ich potrzeby i preferencje w sposób humanitarny i holistyczny. 

 

  • promowaniu osobistej niezależności, aktywnego i zdrowego życia osób niesamodzielnych.
  • wzmocnienie pracowników opieki społecznej i pracowników służby zdrowia, osób wrażliwych i osób z różnicami funkcjonalnymi do stosowania krytycznych modeli leczenia skoncentrowanych na osobie.
  • podnoszeniu świadomości w zakresie związku między integralną opieką skoncentrowaną na osobie a jakością życia osób niesamodzielnych i jej głównymi wymiarami: dobrostanem emocjonalnym, relacjami międzyludzkimi, dobrobytem materialnym, rozwojem osobistym, dobrostanem fizycznym, samostanowieniem, włączeniem społecznym i prawnym. 

Projekt zakłada stworzenie programu
szkoleniowego IntegraCare opartego na podejściu zintegrowanej opieki
skoncentrowanej na osobie niesamodzielnej.

Odbiorcami programu szkoleniowego będą:

  • Pracownicy służby zdrowia / opieki społecznej i wolontariusze: wszystkie osoby, które zawodowo lub jako wolontariusze pracują z
    osobami niesamodzielnymi (tj. osobami niepełnosprawnymi, osobami starszymi,
    osobami ciężko chorymi, itp.
  • wolontariusze: wszystkie osoby, które zawodowo lub jako wolontariusze pracują z osobami niesamodzielnymi (tj. osobami niepełnosprawnymi, osobami starszymi, osobami ciężko chorymi, itp.
  • Organizacje zajmujące się usługami zdrowotnymi i społecznymi,
  • Trenerzy pracowników służby zdrowia i opieki społecznej (trenerzy ci będą również bezpośrednimi użytkownikami programu szkoleniowego).

IntegraCare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Program szkoleniowy dla specjalistów multidyscyplinarnych w zakresie skoncentrowanych na osobie usług opiekuńczych

IntegraCare

BAIPROJECT

Głównym ogólnym celem projektu BAI jest wsparcie pracowników w rozwijaniu umiejętności niezbędnych do skutecznego i zadowalającego radzenia sobie z wyzwaniami, jakie stwarzają pojawienie się robotów i sztucznej inteligencji w pracy

  •  Zapewnienie europejskim pracownikom niezbędnej wiedzy, która umożliwi im zrozumienie, w jaki sposób zmienia się charakter pracy oraz jakie są obecne i oczekiwane krótko-średnioterminowe scenariusze, w których będą musieli działać.
  • Promowanie umiejętności korzystania ze sztucznej inteligencji i robotyki poprzez ilustrowanie konkretnych przykładów z różnych sektorów i zawodów.
  • Ułatwianie rozwoju umiejętności pozakognitywnych, które okazały się niezbędne w nowych środowiskach pracy. animacyjnych
  • Podnoszenie świadomości na temat konsekwencji włączenia sztucznej inteligencji i robotyki do rynku pracy z perspektywy przekrojowej i wielosektorowej dla miejsc pracy i stosunków pracy.

Projekt ma charakter regionalny i dotyczy zintegrowanej promocji gospodarczej potencjału gospodarczego Małopolski, w szczególności Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego, realizowanej w formie szeroko zakrojonej bezpośredniej promocji oraz kampanii wizerunkowej potencjału gospodarczego Małopolski/KrOF w kraju i na arenie międzynarodowej. Odbiorcami projektu są przedsiębiorstwa z sektora MŚP posiadające siedzibę lub oddział lub miejsce prowadzenia działalności na terenie województwa małopolskiego, zainteresowane umiędzynaradawianiem swojej działalności.

Projekt ma w założeniu wpływać na dwa istotne pola gospodarki regionalnej:
– wzrost internacjonalizacji przedsiębiorstw z sektora MŚP (dostęp do informacji o rynkach i trendach, działania promocyjne)
– utrzymanie dynamiki napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Małopolski (promocja oferty gospodarczej KrOF na rynkach zagranicznych poprzez udział w targach)

Projekt jest realizowany w partnerstwie 2 podmiotów, które w ramach swoich statutowych celów prowadzą działania na rzecz rozwoju gospodarczego i przedsiębiorczości. Partnerzy projektu wzajemnie uzupełniają się zakresem działania, a przede wszystkim doświadczeniem, tworząc efekt synergii w zaplanowanych w projekcie działaniach.

LIDEREM PROJEKTU jest Kraków Nowa Huta Przyszłości S.A. spółka została utworzona w listopadzie 2014 r. przez Gminę Miejską Kraków oraz Województwo Małopolskie w celu realizacji projektu o tożsamej nazwie „Kraków – Nowa Huta Przyszłości”. Kluczowym zadaniem Spółki jest podejmowanie skutecznych działań mających na celu przyspieszenie rozwoju gospodarczego wschodniej części Krakowa na poziomie: infrastrukturalnym, funkcjonalnym i społecznym. Ma się to stać poprzez zagospodarowanie obszaru w sposób podnoszący atrakcyjność Nowej Huty przede wszystkim dla inwestorów, społeczności miasta i gminy Kraków, jak i całego regionu oraz turystów

 

PARTNER PROJEKTU Fundacja Małopolska Izba Samorządowa jest organizacją pozarządową, powstałą w kwietniu 2015 roku. Celem Fundacji jest reprezentowanie interesów samorządu terytorialnego w Polsce, szerzenie samorządności i społeczeństwa obywatelskiego, profesjonalizacji zarządzania w samorządzie terytorialnym, prowadzenia debaty o przyszłości samorządu terytorialnego, społeczeństwa obywatelskiego i administracji publicznej.

Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego 2014-2020, Oś priorytetowa 3 „Przedsiębiorcza Małopolska”, Działanie 3.3 „Umiędzynarodowienie małopolskiej gospodarki”, Poddziałanie 3.3.1 „Promocja gospodarcza Małopolski”

KRAKÓW METROPOLITAN AREA FOR BUSINESS 2

ASALOWE – Akademia Seniora Aktywnego przy LOWE

Realizowany w ramach Rządowego Programu Na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych Na Lata 2014-2020 – Edycja 2020

LOWE czyli Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji na rzecz aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych to centrum organizowania i animowania edukacji pozaformalnej i nieformalnej dla osób dorosłych, uruchomiony przy szkole lub placówki systemu oświaty w ramach ogólnopolskiego otwartego konkursu grantowego

LOWE wykorzystuje potencjału szkoły do prowadzenia działań na rzecz aktywności edukacyjnej i włączania w różnorodne formy edukacji osoby dorosłe, w tym znajdujące się w niekorzystnej sytuacji zawodowej i/lub, w szczególności z obszarów zdegradowanych, popegeerowskich, poprzemysłowych i o największych potrzebach w zakresie edukacji dorosłych.  

W ramach 1.edycji LOWE partnerzy opracowali Model funkcjonowania Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji w środowisku lokalnym, który następnie był testowany przez wyłonione w drodze konkursu grantowego 15 organów prowadzących szkoły, przy których powstały Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji (Ośrodki LOWE). W 2 edycji projektu LOWE (2019-2021) Fundacja pełni rolę Lidera Partnerstwa, w skład którego wchodzą trzy organy prowadzące szkoły, przy których działają Ośrodki LOWE. Są to Powiat Gorlicki, Miasto Rawa Mazowiecka, Gmina Wielka Wieś.

LOWE

„Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji na rzecz aktywizacji
edukacyjnej osób dorosłych – 2”

Opieka domowa Niesamodzielnych Osób Starszych

Ścieżka Edukacyjna dla Opiekunów Nieformalnych” (Home Care Erasmus +)
Starzenie się społeczeństwa to jedno z głównych wyzwań dla Europy. W 2019 r. Ponad jedna piąta (20,3%) ludności UE-27 miała 65 lat lub więcej (Eurostat).
Skala tego zjawiska i pojawiające się ograniczenia w dostępności instytucjonalnej opieki nad osobami starszymi powodują konieczność szybkiego i profesjonalnego rozwoju usług opiekuńczych nieformalnych.
Powszechna praktyka wskazuje, że najskuteczniejszą metodą sprawowania opieki nad osobami starszymi jest ta w miejscu zamieszkania, czyli w ich naturalnym środowisku. Tendencja ta będzie się rozwijać tak długo, jak będzie to możliwe ze względów zdrowotnych i ekonomicznych.
 

Nasza Fundacja wraz partnerami z Niemiec, Hiszpanii I Portugalii PRACUJE OBECNIE nad szkoleniem online dla opiekunów nieformalnych osób starszych.

Szkolenie na wiosnę będzie dostępne w 5 wersjach językowych (angielskiej, hiszpańskiej, niemieckiej, polskiej I portugalskiej) na platformie homecareproject.eu

Zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy, zgodnie z dyrektywami dotyczącymi praw w pracy, są częścią polityki UE w zakresie zatrudnienia i spraw socjalnych. Jednak pomimo dużych kwot wydanych na zapobieganie ryzyka, istnieją pewne obszary, w których wyniki są nadal ograniczone. Negatywny wpływ na produktywność stanowi główny ukryty koszt w wielu organizacjach, ale szczególnie w małych i średnich przedsiębiorstwach (MŚP).

Rozwój kompetencji w zakresie odporności na stres @SMEs (DeSTRESS) ma na celu dostarczenie innowacyjnego rozwiązania tego problemu, opartego na kształceniu i szkoleniu zawodowym. Bazując na istniejących badaniach, partnerzy opracują program nauczania VET wspierany przez innowacyjną cyfrową platformę szkoleniową VET z wykorzystaniem najnowszych technik szkolenia opartego na grach i grywalizacji, uzupełniony o zestaw praktycznych narzędzi i zasobów ułatwiających przenoszenie nauki do miejsca pracy.

Developing Competencies for Stress Resilience @SMEs

Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+

Letnia Akademia Lidera (LAL)

Działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym

Cykl szkoleniowy dla starszych mieszkańców miasta, którzy chcą poprzez udział w
aktywizujących zajęciach nabywać kompetencje przywódcze i organizacyjne oraz
poszerzyć swoją wiedzą o działaniu miasta Krakowa w zakresie pomocy osobom
starszym.
 
 
  • wzrost kompetencji przywódczych i organizacyjnych liderów społecznych
  • poszerzenie wiedzy niezbędnej do podejmowania wolontariatu Seniorów
  • planowanie o organizacja wsparcia sąsiedzkiego, inicjatyw lokalnych
  • zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowywania i realizowania
    zadań publicznych

Mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków w wieku 60 i więcej, liderzy nieformalnych grup seniorskich

1. Warsztaty:
I. Moduł I: „Skuteczna współpraca z otoczeniem” zagadnienia związane z planowaniem i realizacją działań wolontariatu Seniorów w Krakowie z
uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania osób starszych.
II. Moduł II: „Uważny i świadomy lider” zagadnienia związane z postawą lidera społecznego: samoświadomość, świadomość społeczna, rozwijanie uważności
2. Grupowe sesje coachingowe wzmacniające i wspierające liderów społecznych w podjęciu dalszych działań na rzecz środowiska seniorów

  • Rozwijanie kompetencji językowych
  • Rozwijanie kompetencji cyfrowych
  • Rozwijanie umiejętności twórczych
  • Rozwijanie kompetencji społecznych
  • Rozwijanie kompetencji opiekuńczych

ASALOWE 2.0
Akademia Seniora Aktywnego

Realizowany w ramach Rządowego Programu Na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych Na Lata 2014-2020 – Edycja 2019

Nowa Praca - Nowe Możliwości

Małopolskiego Programu Regionalnego Działanie 8.2 Aktywizacja zawodowa, typ operacji A.

powrót do aktywności zawodowej 68 mieszkańców w wieku 30 lat i więcej z terenu powiatów: gorlickiego, nowosądeckiego, limanowskiego oraz Miasta Nowy Sącz, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy

Wojewódzki Urząd Pracy

Placówka Wsparcia Dziennego dla Dzieci
i Młodzieży PLANETA MARZEŃ w Grzegorzowicach Wielkich powstała w ramach projektu
Fundacji Małopolskiej Izby Samorządowej i
Gminy Iwanowice dofinansowanego przez
Unię Europejską ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020/
Projekt realizowany przez Fundację Małopolska Izba Samorządowa w partnerstwie z
Gminą Iwanowice RPMP.09.02.01-12-0372/17 „Placówka Wsparcia Dziennego dla Dzieci i
Młodzieży w Gminie Iwanowice – „Planeta Marzeń”

Lato z Planetą Marzeń
Półkolonie Letnie
dla dzieci Gminy Iwanowice

 

 

 

"e-Mentor - Entrepreneurship Mentoring for Young Graduate Women

w ramach programu Erasmus+ (Lider: Gazi Universitesi/Turcja; Partnerzy: Polska-FMIS,WSEI

powrót do aktywności zawodowej 68 mieszkańców w wieku 30 lat i więcej z terenu powiatów: gorlickiego, nowosądeckiego, limanowskiego oraz Miasta Nowy Sącz, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy

Wojewódzki Urząd Pracy

SHARE: New competences for new business management models in metal sector.

w ramach programu Erasmus+ (Lider: Fundación Juan de los Toyos/Hiszpania; Partnerzy: FMIS)

Przejdź do treści
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.