Archiwum Projektów
Mamy za sobą historię, która pokazuje, że można na nas polegać.
Zrealizowane przez nas projekty
Projekty Małopolskiej Izby Samorządowej, które zostały ukończone:
Nowa Praca – Nowe Możliwości
Celem projektu był powrót do aktywności zawodowej 68 mieszkańców w wieku 30 lat i więcej z terenu powiatów: gorlickiego, nowosądeckiego, limanowskiego oraz Miasta Nowy Sącz, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy, należących do co najmniej jednej z poniższych grup:
- Kobiety lub
- Osoby powyżej 50 roku życia lub
- Osoby długotrwale bezrobotna lub
- Osoby o niskich kwalifikacjach (tj. z wykształceniem co najwyżej średnim) lub
- Bezrobotni mężczyźni w wieku 30-49 lat nie należący do w/w grup, których sytuacja na rynku pracy jest najtrudniejsza.
Projekt zakładał ścieżkę wsparcia dla uczestników, która obejmowała:
- Identyfikację indywidualnych potrzeb uczestnika, w następstwie której opracowany zostanie Indywidualny Plan Działania;
- Szkolenia zawodowe prowadzące do podniesienia, uzupełnienia, zmiany kwalifikacji;
- Staż lub praktykę zawodową przygotowujące do podjęcia zatrudnienia (0-6 miesięcy);
- Dotacje na doposażenie i wyposażenie stanowiska pracy u pracodawcy (wsparcie towarzyszące przy stażu lub praktyce zawodowej);
- Pośrednictwo pracy lub poradnictwo zawodowe i wsparcie motywacyjno-adaptacyjne w poszukiwaniu pracy
- Wsparcie towarzyszące dla uczestników projektu polegające na zapewnieniu opieki nad osobą zależną (możliwe wyłącznie w połączeniu z innymi formami wsparcia).
Centrum Aktywności Seniorów "Zabłocie - Grzegórzki" w latach 2018-2019
CAS proponował:
- Udział w szkoleniach, kursach
- Wycieczki i spacery edukacyjne
- Wykorzystanie posiadanej wiedzy i doświadczenia życiowego na potrzeby młodzieży i dorosłych
- Zabawę, naukę i wolontariat wśród rówieśników i młodzieży
ASALOWE – Akademia Seniora Aktywnego przy LOWE
Realizowany w ramach Rządowego Programu Na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych Na Lata 2014-2020 – Edycja 2019
- Rozwijanie sprawności ruchowej i rekreacyjnej u osób starszych
- Rozwijanie kompetencji językowych
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych
- Rozwijanie umiejętności twórczych
- Rozwijanie kompetencji społecznych
- Rozwijanie kompetencji opiekuńczych
APP4Skills
Projekt APP4Skills wspiera rozwój kompetencji podstawowych osób dorosłych (umiejętności czytania, liczenia i umiejętności cyfrowych) przy użyciu specjalnej aplikacji internetowej. APP4Skills wykorzystuje metodę uczenia się poprzez działanie (learning by doing). Ścieżka uczenia się w APP4Skills bazuje na czynnościach i sytuacjach z codziennego życia w trzech obszarach:
- Majsterkowanie i Rękodzielnictwo
- Gotowanie
- Ogrodnictwo i Ochrona środowiska
Aplikacja APP4SKILLS oferuje:
- Zestaw 60 działań i aktywności z wyżej wymienionych obszarów o różnym poziomie trudności (łatwy, średni, trudny), do wykonania samodzielnego lub w grupie.
- Łącza do mediów społecznościowych, w których użytkownicy będą mogli dzielić się rezultatami swoich działań
- Ranking najlepszych wykonawców
- Przestrzeń, w której użytkownicy będą mogli uczestniczyć w kreowaniu nowych działań i pomysłów
e-Mentor - Entrepreneurship Mentoring for Young Graduate Women
Projekt zrealizowany w ramach programu Erasmus+ Pomysł e-Mentor opiera się przede wszystkim na profesjonalizacji zasobów młodych osób, rozwijaniu ich kompetencji w celu zachęcania i wspierania do bycia przedsiębiorcami, jeśli planują przejąć zarządzanie rodzinną firmę lub jeśli chcą założyć własną firmę. e-Mentor opracowuje model i testuje ten pomysł poprzez wdrożenie inicjatywy młodzieżowej krajów partnerskich i wprowadzenie w życie własnych pomysłów dzięki profesjonalnemu doradztwu e-Mentorów; wyposażenie podopiecznych w szkolenie z zakresu przedsiębiorczości przez uczelnie partnerskie i przedstawicieli VET, znajdujących się w konsorcjum projektu. Szkolenie podopiecznych uwzględnia zarówno podstawowe narzędzia/systemy finansowe przedsiębiorczości niezbędne do skutecznego podejmowania różnych decyzji finansowych, sposoby uzyskiwania skutecznych wskazówek od swoich mentorów, prezentując klarowne pojęcie wsparcia mentorskiego. Projekt stworzył także materiały szkoleniowe dla potencjalnych mentorów, aby wyszkolić ich w koncepcji „mentoringu” i poprowadzić ich w procesie mentorowania młodych kobiet - potencjalnych, przyszłych przedsiębiorców (podopiecznych)
SHARE: New competences for new business management models in metal sector.
Celem projektu jest zmiana organizacyjna w firmach sektora metalowego, stanowiąca odpowiedź na wszystkie nowe wyzwania, przed którymi stoi sektor, poprzez szkolenia i rozwój kompetencji pracowników, w celu dostosowania ich kompteencji do nowych modeli zarządzania przedsiębiorstwem.
Cały proces powinien być budowany zgodnie z kulturą opartą na wspólnej odpowiedzialności, współpracy i uczestnictwie ludzi w firmie jako aktywnych czynnikach zmiany. Celem partnerstwa jest wspieranie zmiany organizacyjnej skoncentrowanej na zupełnie innym modelu zarządzania, opartym na nowym stylu relacji, w którym ludzie zwiększają swoją wiedzę, obowiązki i uczestnictwo w firmie, doskonaląc w ten sposób całą organizację.
- Ścieżka kształcenia ukierunkowana na rozwój kompetencji związanych z nowymi modelami zarządzania, pomiędzy pracownikami i praktykantami tego sektora.
- Poradnik praktycznych ćwiczeń i grywalizacji działań, zaprojektowanych specjalnie w celu rozwijania umiejętności pracowników w trakcie przechodzenia na nowe modele zarządzania.
Forum Krakowskiej Przedsiębiorczości w latach 2016-2017
Projekt zrealizowany przez Fundację Małopolska Izba Samorządowa przy wsparciu finansowym Gminy Miejskiej Kraków i współpracy Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie. Projekt dotyczył realizacji kompleksowych działań służących lepszemu poznaniu się i zacieśnieniu współpracy pomiędzy przedstawicielami trzech głównych środowisk realizujących rozwój Miasta:
- Przedsiębiorczości (mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, start up’y, początkujący przedsiębiorcy, szczególnie w branżach kreatywnych, ICT, nowoczesnych technologii itp.)
- Administracji samorządowej Krakowa (Urząd Miasta Krakowa)
- Nauki (uczelnie wyższe)
Projekt odnosił się do wdrażanej w Krakowie idei Miasta Inteligentnego (SMART CITY), w ramach którego rozwój miasta bazuje na integrowaniu potencjałów różnych sektorów oraz koordynacji współpracy na linii przedsiębiorczość – nauka – administracja publiczna. Działania podejmowane w ramach projektu mają bardzo praktyczny charakter i nastawione są na osiąganie konkretnych i wymiernych efektów w postaci założeń współpracy i projektów o charakterze innowacyjnym powstałych wspólnie w relacjach biznes – nauka – administracja. Projekt był skierowany do:
- Firm działających w okresie 0-3 lat: mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, start-up’y
- Młodzieży ponadgimnazjalnej
- Młodzieży akademickiej
- Osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej
- Uczelni
- Administracji samorządowej Gminy Miejskiej Kraków
DQSKILLS
Rozwijanie inteligencji cyfrowej osób dorosłych w zakresie aktywnego obywatelstwa
DQSKILLS to projekt edukacyjny dedykowany osobom dorosłym, realizowany w ramach współpracy międzynarodowej z partnerami z Hiszpanii, Grecji i Rumunii. Jego założenia odnoszą się do pojęcia inteligencji cyfrowej (Digital Intelligence) rozumianego jako zestaw umiejętności społecznych, emocjonalnych i poznawczych, które pozwalają sprostać wyzwaniom i dostosować się do wymagań cyfrowego życia. Inteligencja cyfrowa wyróżnia trzy poziomy: obywatelstwo cyfrowe, kreatywność cyfrową i przedsiębiorczość cyfrową.
Subregion Tarnowski
„Promocja potencjału gospodarczego Subregionu Tarnowskiego w kraju i na arenie międzynarodowej” to projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020, Oś Priorytetowa 3. Przedsiębiorcza Małopolska, Działanie 3.3. Umiędzynarodowienie małopolskiej gospodarki ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Celem projektu jest wzrost zainteresowania ofertą gospodarczą Małopolski Wschodniej, w tym w szczególności Subregionu Tarnowskiego, wśród potencjalnych inwestorów polskich i zagranicznych, a tym samym przyspieszenie tempa rozwoju społeczno–gospodarczego tej części regionu Małopolski, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju
Co oferowaliśmy:
- Promocję gospodarczą subregionu tarnowskiego za pośrednictwem portalu oraz wydarzeń o charakterze wystawienniczo-targowym
- Analizy potencjału eksportowego Subregionu Tarnowskiego w wiodących i perspektywicznych sektorach gospodarki
- Analizy wybranych rynków zagranicznych
- Seminaria dla przedsiębiorstw z sektora MŚP, jednostek samorządu terytorialnego, Instytucji Otoczenia Biznesu w zakresie profesjonalizacji procesów promocji gospodarczej
- Wsparcie konsultacyjno-informacyjne dla przedsiębiorstw sektora MŚP w procesie umiędzynaradawiania działalności gospodarczej
Lokalny Ośrodek Wiedzy i Edukacji (LOWE)
LOWE czyli:
- Modelowe przedsięwzięcie społeczno–edukacyjne jeszcze bardziej przyczyniające się do wzrostu znaczenia i roli szkoły w środowisku lokalnym niż ma to miejsce dzisiaj
- Szkoła przyszłości – wyposażona w nowoczesne narzędzia i możliwości jeszcze lepszego oddziaływania na dzieci i ich rodziców, opiekunów oraz środowisko lokalne
- Odpowiedzialne, odważne i satysfakcjonujące działanie dla osób dorosłych w ramach innowacyjnego projektu finansowanego ze środków UE i krajowych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
LOWE to:
- Impuls rozwojowy szkoły
- Szansa na jeszcze lepsze i skuteczniejsze działanie w środowisku lokalnym
- Innowacja edukacyjna i społeczna
- Podpowiedź rozwiązań zmierzenia się z trudnymi wyzwaniami osób dorosłych, które nie dość doskonale opiekują się swoimi dziećmi – uczniami szkoły
- Nowoczesne i przyjazne miejsce przyjaznej dla ludzi, którzy nie do końca radzą sobie ze sobą, wychowaniem i edukacją swoich dzieci, z brakami w swojej edukacji, z współistnieniem w środowisku lokalnym szkoła integrująca wiedzę, możliwości i lokalne zasoby z potrzebami tych, którzy uważają, że edukacja chyba jest już im niepotrzebna
Lato z Planetą Marzeń – Półkolonie letnie dla dzieci z Gminy Iwanowice
Projekt zrealizowany w ramach zadania publicznego Gminy Iwanowice w zakresie zdrowia publicznego w 2018 r.
Transform@
Projekt realizowany w okresie od 1 września 2016 do 31 Sierpnia 2018 w ramach Akcji K2 – Partnerstwa strategiczne Programu Erasmus+
- Spotkania dotyczące zablokowania w zmianach MPZP dla Obszaru Grzegórzki i wybudowaniu kolejnej plomby zasłaniającej światło mieszkańcom kilku bloków.
- Spotkania przedwyborcze kandydatów na radnych do Rady Dzielnicy
- Spotkanie z przedstawicielami Wydziału Rozwoju UMK i debata nad koncepcjami zagospodarowania przestrzeni powstałych pod budowaną estakadą Kolei Aglomeracyjnej i stacji przesiadkowej Grzegórzki
- Cykl spotkań z Dzielnicowym Policji
- Uczestnictwo w spotkaniach organizowanych przez UMK odnośnie tworzenia koncepcji zagospodarowania kompleksu „Wesoła” (po SU Collegium Medicum UJ)
- Spotkania świąteczne
- Warsztaty projektowe „Zakochaj się w Grzegórzkach”
Demylab
Laboratorium Młodzieżowej Demokracji – demyLAB to projekt skierowany do młodzieży w wieku w wieku 13-19 lat.
Junior Demokracji:
- Główną osią projektu jest konkurs „Junior Demokracji” na opracowanie przez młodzież pomysłów na projekty społeczne.
- W konkursie uczestniczą 3-5 osobowe zespoły młodzieżowe. Każdy zespół pracuje nad pomysłem na projekt społeczny pod mentorską opieką osoby dorosłej.
- Wśród zgłaszanych projektów społecznych premiowane są takie, które zajmują się problemem dotąd nie dostrzeganym w środowisku lokalnym oraz które włączają w ich rozwiązanie pozyskanych partnerów.
- Najciekawsze, czyli najcelniejsze rozwiązania zaproponowane przez młodych ludzi są wyróżniane m.in. w postaci promocji zespołów i ich projektów oraz nagród rzeczowych i pieniężnych na wdrożenie projektu w życie.
Realizacja konkursu jest wsparta akcjami edukacyjnymi w celu dostarczenia młodzieży odpowiedniej wiedzy i umiejętności w procesie tworzenia projektów społecznych. Są to:
- Warsztaty „Search Research” – ich celem jest uzyskanie przez młodzież praktycznych umiejętności pracy nad projektem. Udział w warsztatach pomaga młodzieży wypracować konkretne pomysły na projekty.
- Warsztaty „Crowdfunding – czyli jak skutecznie „sprzedać” swój pomysł społeczności?” – mają na celu przekazanie wiedzy nt. alternatywnego finansowania społecznościowego ciekawych projektów społecznych, kulturalnych jakim jest crowdfunding oraz praktycznych umiejętności w przygotowaniu krótkiej 1-minutowej prezentacji promocyjnej projektu w sposób atrakcyjnych dla odbiorcy społecznościowego.