Nasze projekty
Ośrodek Wsparcia Opiekunów Nieformalnych Osób Niesamodzielnych
KRAKÓW GRZEGÓRZKI
O projekcie
Zlokalizowany w Krakowie przy al. Ignacego Daszyńskiego 16, świadczy usługi wsparcia dla osób sprawujących opiekę nieformalną nad osobami niesamodzielnymi, zamieszkującymi na obszarze Metropolii Krakowskiej, tj. miasta Krakowa i gmin: Czernichów, Igołomia-Wawrzeńczyce, Kocmyrzów-Luborzyca, Liszki, Michałowice, Mogilany, Skawina, Świątniki Górne, Wielka Wieś, Zabierzów i Zielonki w powiecie krakowskim oraz Biskupice, Niepołomice i Wieliczka w powiecie wielickim.
Opieka nieformalna
Jest to opieka realizowana w miejscu zamieszkania i środowisku osoby niesamodzielnej, polegająca na dostarczaniu regularnego, trwałego, fizycznego i (lub) emocjonalnego wsparcia oraz asysty przy czynnościach dnia codziennego osobie o ograniczonej samodzielności przez opiekuna nieformalnego.
Opiekun nieformalny
Termin ten oznacza osobę pełnoletnią, która nie jest zawodowym
opiekunem medycznym (np. asystentem osób niepełnosprawnych lub opiekunem środowiskowym) i nie pobiera wynagrodzenia z tytułu opieki nad osobą niesamodzielną. Najczęściej jest to członek rodziny osoby niesamodzielnej, sąsiad, przyjaciel, itp.
Co oferujemy?
Ośrodek oferuje kompleksowe, interdyscyplinarne i odpowiadające na indywidualne potrzeby wsparcie opiekunów osób niesamodzielnych, mające na celu ułatwienie opieki i poprawę kompetencji opiekuńczych oraz czasowe odciążenie w sprawowaniu
opieki.
Założenia projektu
Projekt ma charakter regionalny i dotyczy zintegrowanej promocji gospodarczej potencjału gospodarczego Małopolski, w szczególności Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego, realizowanej w formie szeroko zakrojonej bezpośredniej promocji oraz kampanii wizerunkowej potencjału gospodarczego Małopolski/KrOF w kraju i na arenie międzynarodowej. Odbiorcami projektu są przedsiębiorstwa z sektora MŚP posiadające siedzibę lub oddział lub miejsce prowadzenia działalności na terenie województwa małopolskiego, zainteresowane umiędzynaradawianiem swojej działalności.
Cel projektu
Projekt ma w założeniu wpływać na dwa istotne pola gospodarki regionalnej:
– wzrost internacjonalizacji przedsiębiorstw z sektora MŚP (dostęp do informacji o rynkach i trendach, działania promocyjne)
– utrzymanie dynamiki napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Małopolski (promocja oferty gospodarczej KrOF na rynkach zagranicznych poprzez udział w targach)
Partnerstwo projektu
Projekt jest realizowany w partnerstwie 2 podmiotów, które w ramach swoich statutowych celów prowadzą działania na rzecz rozwoju gospodarczego i przedsiębiorczości. Partnerzy projektu wzajemnie uzupełniają się zakresem działania, a przede wszystkim doświadczeniem, tworząc efekt synergii w zaplanowanych w projekcie działaniach.
LIDEREM PROJEKTU jest Kraków Nowa Huta Przyszłości S.A. spółka została utworzona w listopadzie 2014 r. przez Gminę Miejską Kraków oraz Województwo Małopolskie w celu realizacji projektu o tożsamej nazwie „Kraków – Nowa Huta Przyszłości”. Kluczowym zadaniem Spółki jest podejmowanie skutecznych działań mających na celu przyspieszenie rozwoju gospodarczego wschodniej części Krakowa na poziomie: infrastrukturalnym, funkcjonalnym i społecznym. Ma się to stać poprzez zagospodarowanie obszaru w sposób podnoszący atrakcyjność Nowej Huty przede wszystkim dla inwestorów, społeczności miasta i gminy Kraków, jak i całego regionu oraz turystów
PARTNER PROJEKTU Fundacja Małopolska Izba Samorządowa jest organizacją pozarządową, powstałą w kwietniu 2015 roku. Celem Fundacji jest reprezentowanie interesów samorządu terytorialnego w Polsce, szerzenie samorządności i społeczeństwa obywatelskiego, profesjonalizacji zarządzania w samorządzie terytorialnym, prowadzenia debaty o przyszłości samorządu terytorialnego, społeczeństwa obywatelskiego i administracji publicznej.
Źródło finansowania
Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego 2014-2020, Oś priorytetowa 3 „Przedsiębiorcza Małopolska”, Działanie 3.3 „Umiędzynarodowienie małopolskiej gospodarki”, Poddziałanie 3.3.1 „Promocja gospodarcza Małopolski”
KRAKÓW METROPOLITAN AREA FOR BUSINESS 2
CAS
Centrum Aktywności Seniorów Zabłocie-Grzegórzki w
latach 2020 – 2021
CAS proponuje
- udział w szkoleniach, kursach, warsztatach
- wycieczki i spacery edukacyjne
- wykorzystanie posiadanej wiedzy i doświadczenia życiowego na potrzeby młodzieży i dorosłych
- zabawę , naukę i wolontariat wśród rówieśników i młodzieży
CAS oferuje aktywności
- poprawiające sprawność fizyczną
- rozwijające kompetencje intelektualne, mentalne i emocjonalne
- kształtujący postawy obywatelskie i rozwijające zachowania społeczne
- integrujące osoby starsze oraz z zakresu integracji międzypokoleniowej
CAS daje wzajemną pomoc i wsparcie w problemach
- poczucia bycia zaniedbanymi, samotnymi
- poczucia izolacji społecznej, wyobcowania, braku przynależności lub bycia nieprzydatnym
- zagrożenia wykluczeniem społecznym wynikającym z niskiego statusu materialnego
- spacery naukowe do krakowskich uczelni
Czym jest projekt LOWE
LOWE czyli Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji na rzecz aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych to centrum organizowania i animowania edukacji pozaformalnej i nieformalnej dla osób dorosłych, uruchomiony przy szkole lub placówki systemu oświaty w ramach ogólnopolskiego otwartego konkursu grantowego
Jak działamy
LOWE wykorzystuje potencjału szkoły do prowadzenia działań na rzecz aktywności edukacyjnej i włączania w różnorodne formy edukacji osoby dorosłe, w tym znajdujące się w niekorzystnej sytuacji zawodowej i/lub, w szczególności z obszarów zdegradowanych, popegeerowskich, poprzemysłowych i o największych potrzebach w zakresie edukacji dorosłych.
Pierwsza edycja projektu
W ramach 1.edycji LOWE partnerzy opracowali Model funkcjonowania Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji w środowisku lokalnym, który następnie był testowany przez wyłonione w drodze konkursu grantowego 15 organów prowadzących szkoły, przy których powstały Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji (Ośrodki LOWE). W 2 edycji projektu LOWE (2019-2021) Fundacja pełni rolę Lidera Partnerstwa, w skład którego wchodzą trzy organy prowadzące szkoły, przy których działają Ośrodki LOWE. Są to Powiat Gorlicki, Miasto Rawa Mazowiecka, Gmina Wielka Wieś.
LOWE
„Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji na rzecz aktywizacji
edukacyjnej osób dorosłych – 2”
Opieka domowa Niesamodzielnych Osób Starszych
Uzasadnienie wyboru
Nasi partnerzy w projekcie
Nasza Fundacja wraz partnerami z Niemiec, Hiszpanii I Portugalii PRACUJE OBECNIE nad szkoleniem online dla opiekunów nieformalnych osób starszych.
O projekcie
Zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy, zgodnie z dyrektywami dotyczącymi praw w pracy, są częścią polityki UE w zakresie zatrudnienia i spraw socjalnych. Jednak pomimo dużych kwot wydanych na zapobieganie ryzyka, istnieją pewne obszary, w których wyniki są nadal ograniczone. Negatywny wpływ na produktywność stanowi główny ukryty koszt w wielu organizacjach, ale szczególnie w małych i średnich przedsiębiorstwach (MŚP).
Nasze cele
Rozwój kompetencji w zakresie odporności na stres @SMEs (DeSTRESS) ma na celu dostarczenie innowacyjnego rozwiązania tego problemu, opartego na kształceniu i szkoleniu zawodowym. Bazując na istniejących badaniach, partnerzy opracują program nauczania VET wspierany przez innowacyjną cyfrową platformę szkoleniową VET z wykorzystaniem najnowszych technik szkolenia opartego na grach i grywalizacji, uzupełniony o zestaw praktycznych narzędzi i zasobów ułatwiających przenoszenie nauki do miejsca pracy.
Developing Competencies for Stress Resilience @SMEs
Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+
MindLiven
Trening Uważności w Naturze za pośrednictwem środowisk wirtualnych
O projekcie
W ciągu ostatnich dziesięcioleci uznawano, że uczenie się społeczne i emocjonalne (Social and Emotional Learning – SEL) ma wpływ na takie obszary kompetencji, jak samoświadomość, samozarządzanie, świadomość społeczna, umiejętności nawiązywania relacji i odpowiedzialne podejmowanie decyzji. Trening uważności, z zastosowaniem praktyk opartych na uważności (Mindfulness-Based Practices – MinBP), to multimodalna interwencja oparta na zasadach psychologii pozytywnej, z centralnym naciskiem na umiejętności umożliwiające skuteczniejsze radzenie sobie i redukcję stresu.
Inne badania pokazują, że kontakt ze środowiskiem naturalnym wzbudza pozytywne emocje i regenerację stresu oraz poprawia zgodność z treningiem uważności, czyniąc go bardziej efektywnym. Coraz większą uwagę zwraca się na rolę natury w miejscu pracy, a istniejąca teoria i badania sugerują, że kontakt z naturą można uznać za strategię w miejscu pracy mającą na celu zmniejszenie stresu, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności i ogólnego samopoczucia. Celem projektu MindLiven jest dostarczenie innowacyjnego rozwiązania radzenia sobie ze stresem związanym z pracą.
Projekt współfinansowany w ramach Programu Komisji Europejskiej Erasmus+
Realizacja
Projekt zakłada zaprojektowanie internetowej platformy MiNBP (Mindfulness-Based Practices – MinBP) z narzędziami komunikacyjnymi i dodatkowymi zasobami (np. aplikacja na Androida i iOS ułatwiająca dostęp do platformy i treści) do radzenie sobie i redukcji stresu w środowisku pracy z wykorzystaniem elementów treningu uważności oraz kontaktu ze środowiskiem naturalnym.
IntegraCare
Program szkoleniowy dla specjalistów multidyscyplinarnych w zakresie skoncentrowanych na osobie usług opiekuńczych
IntegraCare
O projekcie
Usługi zdrowotne i opiekuńcze skoncentrowane na ludziach to podejście do opieki, które świadomie przyjmuje perspektywę osób, rodzin i społeczności oraz postrzega ich jako uczestników oraz beneficjentów systemów opieki zdrowotnej i społecznej, które odpowiadają na ich potrzeby i preferencje w sposób humanitarny i holistyczny. Opieka skoncentrowana na ludziach jest zorganizowana wokół potrzeb zdrowotnych i oczekiwań ludzi, a nie chorób. Takie podejście w sposobie finansowania, obsługi i świadczenia usług zdrowotnych przyjęła Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) w dokumencie „Globalna strategia dotycząca zintegrowanych usług zdrowotnych ukierunkowanych na człowieka na lata 2016–2026”
Projekt IntegraCare koncentruje się na:
- promowaniu osobistej niezależności, aktywnego i zdrowego życia osób niesamodzielnych.
- wzmocnienie pracowników opieki społecznej i pracowników służby zdrowia, osób wrażliwych i osób z różnicami funkcjonalnymi do stosowania krytycznych modeli leczenia skoncentrowanych na osobie.
- podnoszeniu świadomości w zakresie związku między integralną opieką skoncentrowaną na osobie a jakością życia osób niesamodzielnych i jej głównymi wymiarami: dobrostanem emocjonalnym, relacjami międzyludzkimi, dobrobytem materialnym, rozwojem osobistym, dobrostanem fizycznym, samostanowieniem, włączeniem społecznym i prawnym.
Projekt współfinansowany w ramach Programu Komisji Europejskiej Erasmus+
Realizacja
Projekt zakłada stworzenie programu
szkoleniowego IntegraCare opartego na podejściu zintegrowanej opieki
skoncentrowanej na osobie niesamodzielnej.
Odbiorcami programu szkoleniowego będą:
- Pracownicy służby zdrowia / opieki społecznej i wolontariusze: wszystkie osoby, które zawodowo lub jako wolontariusze pracują z
osobami niesamodzielnymi (tj. osobami niepełnosprawnymi, osobami starszymi,
osobami ciężko chorymi, itp. - wolontariusze: wszystkie osoby, które zawodowo lub jako wolontariusze pracują z osobami niesamodzielnymi (tj. osobami niepełnosprawnymi, osobami starszymi, osobami ciężko chorymi, itp.
- Organizacje zajmujące się usługami zdrowotnymi i społecznymi,
- Trenerzy pracowników służby zdrowia i opieki społecznej (trenerzy ci będą również bezpośrednimi użytkownikami programu szkoleniowego).
Założenia
Cele projektu
- wzmocnienie kompetencji nauczyciela-edukatora osób dorosłych w Lokalnych Ośrodkach Wiedzy i Edukacji na rzecz rozwijania kompetencji kluczowych, podstawowych, osobistych, obywatelskich w edukacji osób dorosłych
- wymiana doświadczeń i dobrych praktyk w dziedzinie edukacji osób dorosłych w poza formalnych i nieformalnych kontekstach uczenia się, z wykorzystaniem metod i narzędzi edukacyjnych w oparciu o nowoczesne technologie cyfrowe
Grupa docelowa
Kadra LOWE, tj. osoby koordynujące LOWE i kadra nauczycielska – edukatorzy osób dorosłych w ośrodkach LOWE.
Projekt będzie realizowany we współpracy z organizacjami z Hiszpanii i Portugalii, które mają bardzo duże doświadczenie w tworzeniu innowacyjnych, opartych na nowych technologiach, zasobach edukacyjnych.
W działaniach obejmujących krótkie formy szkoleniowe weźmie udział łącznie 24 osób (w jednym wyjeździe po 2 przedstawicieli z każdego partnera), kadra i nauczyciele LOWE – edukatorzy osób dorosłych LOWE.
Rezultaty
Tematyka zagranicznych wyjazdów szkoleniowych:
- INNOWACYJNE METODY I TECHNIKI W EDUKACJI DOROSŁYCH
- GRYWALIZACJA I GAMIFIKACJA W EDUKACJI DOROSŁYCH
Czas trwania 1 wyjazdu – 4 dni
Termin wyjazdu – 09/2020 – 08/2021
Miejsce wjazdu:
- Hiszpania (Bilbao)
- Portugalia (Porto)
Rezultaty osiągnięte w czasie realizacji projektu:
- 24 osoby reprezentujące kadrę ośrodków LOWE, działających przy szkole (kadra zarządzając i kadra nauczycielska–edukatorów osób dorosłych) zapozna się z nowymi metodami i technikami kształcenia osób dorosłych opracowanych na bazie nowoczesnych technologii cyfrowych (otwarte zasoby edukacyjne, gry edukacyjne, kursy e-learningowymi, itp.), które staną się inspiracją do tworzenia przez nich oferty edukacyjnej dla osób dorosłych w ich środowiskach lub które będą mogli wykorzystać w swojej działalności edukacyjnej dla osób dorosłych
- Zmiana podejścia nauczycieli–edukatorów osób dorosłych do uczenia osób dorosłych z tradycyjnym metod szkoleniowych na rzecz większego wykorzystania technik cyfrowych, innowacyjnych metod i technik (storytelling, grywalizacja, itp.) w działalności edukacyjnej dorosłych.
- Nawiązane kontakty z organizacjami partnerskimi w krajach partnerskich zaangażowanymi w edukację dorosłych
- Pakiet Dobrych Praktyk edukacyjnych (Toolkits) opisujący najciekawsze metody i techniki edukacyjnej w zakresie rozwijania kompetencji podstawowych, kluczowych u osób dorosłych
Akademia edukatora LOWE
BAIPROJECT
Głównym ogólnym celem projektu BAI jest wsparcie pracowników w rozwijaniu umiejętności niezbędnych do skutecznego i zadowalającego radzenia sobie z wyzwaniami, jakie stwarzają pojawienie się robotów i sztucznej inteligencji w pracy
SZTUCZNA INTELIGENCJA (AI) NIEUSTANNIE WKRACZA W NASZE ŻYCIE OSOBISTE I ZAWODOWE
- Zapewnienie europejskim pracownikom niezbędnej wiedzy, która umożliwi im zrozumienie, w jaki sposób zmienia się charakter pracy oraz jakie są obecne i oczekiwane krótko-średnioterminowe scenariusze, w których będą musieli działać.
- Promowanie umiejętności korzystania ze sztucznej inteligencji i robotyki poprzez ilustrowanie konkretnych przykładów z różnych sektorów i zawodów.
- Ułatwianie rozwoju umiejętności pozakognitywnych, które okazały się niezbędne w nowych środowiskach pracy. animacyjnych
- Podnoszenie świadomości na temat konsekwencji włączenia sztucznej inteligencji i robotyki do rynku pracy z perspektywy przekrojowej i wielosektorowej dla miejsc pracy i stosunków pracy.
Zrealizowane przez nas projekty
Projekty Małopolskiej Izby Samorządowej, które zostały ukończone:
Laboratorium Młodzieżowej Demokracji
Laboratorium Młodzieżowej Demokracji to autorski projekt Fundacji MIS, którego I edycja została zorganizowana w 2016 roku z partnerskim udziałem Powiatu Krakowskiego. Ideą główną projektu jest stworzenie odpowiednich warunków do eksperymentowania innowacyjnych rozwiązań w zakresie szerzenia i umacniania idei demokratycznych wśród młodych ludzi w Polsce. Projekt stwarza szanse i okazje młodym ludziom, by mogli w praktyce sprawdzić, na czym polega demokracja, jakie reguły w jej ramach obowiązują oraz tworzyć nowe, innowacyjne sposoby uczestnictwa młodych ludzi w realiach społeczeństwa otwartego (demokratycznego).
Nowa Praca – Nowe Możliwości
Celem projektu był powrót do aktywności zawodowej 68 mieszkańców w wieku 30 lat i więcej z terenu powiatów: gorlickiego, nowosądeckiego, limanowskiego oraz Miasta Nowy Sącz, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy, należących do co najmniej jednej z poniższych grup:
- Kobiety lub
- Osoby powyżej 50 roku życia lub
- Osoby długotrwale bezrobotna lub
- Osoby o niskich kwalifikacjach (tj. z wykształceniem co najwyżej średnim) lub
- Bezrobotni mężczyźni w wieku 30-49 lat nie należący do w/w grup, których sytuacja na rynku pracy jest najtrudniejsza.
Projekt zakładał ścieżkę wsparcia dla uczestników, która obejmowała:
- Identyfikację indywidualnych potrzeb uczestnika, w następstwie której opracowany zostanie Indywidualny Plan Działania;
- Szkolenia zawodowe prowadzące do podniesienia, uzupełnienia, zmiany kwalifikacji;
- Staż lub praktykę zawodową przygotowujące do podjęcia zatrudnienia (0-6 miesięcy);
- Dotacje na doposażenie i wyposażenie stanowiska pracy u pracodawcy (wsparcie towarzyszące przy stażu lub praktyce zawodowej);
- Pośrednictwo pracy lub poradnictwo zawodowe i wsparcie motywacyjno-adaptacyjne w poszukiwaniu pracy
- Wsparcie towarzyszące dla uczestników projektu polegające na zapewnieniu opieki nad osobą zależną (możliwe wyłącznie w połączeniu z innymi formami wsparcia).
Centrum Aktywności Seniorów "Zabłocie - Grzegórzki" w latach 2018-2019
CAS proponował:
- Udział w szkoleniach, kursach
- Wycieczki i spacery edukacyjne
- Wykorzystanie posiadanej wiedzy i doświadczenia życiowego na potrzeby młodzieży i dorosłych
- Zabawę, naukę i wolontariat wśród rówieśników i młodzieży
ASALOWE – Akademia Seniora Aktywnego przy LOWE
Realizowany w ramach Rządowego Programu Na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych Na Lata 2014-2020 – Edycja 2019
- Rozwijanie sprawności ruchowej i rekreacyjnej u osób starszych
- Rozwijanie sprawności ruchowej i rekreacyjnej u osób starszych
- Rozwijanie kompetencji językowych
- Rozwijanie kompetencji językowych
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych
- Rozwijanie umiejętności twórczych
- Rozwijanie kompetencji społecznych
- Rozwijanie kompetencji opiekuńczych
APP4Skills
Projekt APP4Skills wspiera rozwój kompetencji podstawowych osób dorosłych (umiejętności czytania, liczenia i umiejętności cyfrowych) przy użyciu specjalnej aplikacji internetowej. APP4Skills wykorzystuje metodę uczenia się poprzez działanie (learning by doing). Ścieżka uczenia się w APP4Skills bazuje na czynnościach i sytuacjach z codziennego życia w trzech obszarach:
- Majsterkowanie i Rękodzielnictwo
- Gotowanie
- Ogrodnictwo i Ochrona środowiska
Aplikacja APP4SKILLS oferuje:
- Zestaw 60 działań i aktywności z wyżej wymienionych obszarów o różnym poziomie trudności (łatwy, średni, trudny), do wykonania samodzielnego lub w grupie.
- Łącza do mediów społecznościowych, w których użytkownicy będą mogli dzielić się rezultatami swoich działań
- Ranking najlepszych wykonawców
- Przestrzeń, w której użytkownicy będą mogli uczestniczyć w kreowaniu nowych działań i pomysłów
e-Mentor - Entrepreneurship Mentoring for Young Graduate Women
Projekt zrealizowany w ramach programu Erasmus+ Pomysł e-Mentor opiera się przede wszystkim na profesjonalizacji zasobów młodych osób, rozwijaniu ich kompetencji w celu zachęcania i wspierania do bycia przedsiębiorcami, jeśli planują przejąć zarządzanie rodzinną firmę lub jeśli chcą założyć własną firmę. e-Mentor opracowuje model i testuje ten pomysł poprzez wdrożenie inicjatywy młodzieżowej krajów partnerskich i wprowadzenie w życie własnych pomysłów dzięki profesjonalnemu doradztwu e-Mentorów; wyposażenie podopiecznych w szkolenie z zakresu przedsiębiorczości przez uczelnie partnerskie i przedstawicieli VET, znajdujących się w konsorcjum projektu. Szkolenie podopiecznych uwzględnia zarówno podstawowe narzędzia/systemy finansowe przedsiębiorczości niezbędne do skutecznego podejmowania różnych decyzji finansowych, sposoby uzyskiwania skutecznych wskazówek od swoich mentorów, prezentując klarowne pojęcie wsparcia mentorskiego. Projekt stworzył także materiały szkoleniowe dla potencjalnych mentorów, aby wyszkolić ich w koncepcji „mentoringu” i poprowadzić ich w procesie mentorowania młodych kobiet - potencjalnych, przyszłych przedsiębiorców (podopiecznych)
SHARE: New competences for new business management models in metal sector.
Celem projektu jest zmiana organizacyjna w firmach sektora metalowego, stanowiąca odpowiedź na wszystkie nowe wyzwania, przed którymi stoi sektor, poprzez szkolenia i rozwój kompetencji pracowników, w celu dostosowania ich kompteencji do nowych modeli zarządzania przedsiębiorstwem.
Cały proces powinien być budowany zgodnie z kulturą opartą na wspólnej odpowiedzialności, współpracy i uczestnictwie ludzi w firmie jako aktywnych czynnikach zmiany. Celem partnerstwa jest wspieranie zmiany organizacyjnej skoncentrowanej na zupełnie innym modelu zarządzania, opartym na nowym stylu relacji, w którym ludzie zwiększają swoją wiedzę, obowiązki i uczestnictwo w firmie, doskonaląc w ten sposób całą organizację.
- Ścieżka kształcenia ukierunkowana na rozwój kompetencji związanych z nowymi modelami zarządzania, pomiędzy pracownikami i praktykantami tego sektora.
- Poradnik praktycznych ćwiczeń i grywalizacji działań, zaprojektowanych specjalnie w celu rozwijania umiejętności pracowników w trakcie przechodzenia na nowe modele zarządzania.
Forum Krakowskiej Przedsiębiorczości w latach 2016-2017
Projekt zrealizowany przez Fundację Małopolska Izba Samorządowa przy wsparciu finansowym Gminy Miejskiej Kraków i współpracy Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie. Projekt dotyczył realizacji kompleksowych działań służących lepszemu poznaniu się i zacieśnieniu współpracy pomiędzy przedstawicielami trzech głównych środowisk realizujących rozwój Miasta:
- Przedsiębiorczości (mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, start up’y, początkujący przedsiębiorcy, szczególnie w branżach kreatywnych, ICT, nowoczesnych technologii itp.)
- Administracji samorządowej Krakowa (Urząd Miasta Krakowa)
- Nauki (uczelnie wyższe)
Projekt odnosił się do wdrażanej w Krakowie idei Miasta Inteligentnego (SMART CITY), w ramach którego rozwój miasta bazuje na integrowaniu potencjałów różnych sektorów oraz koordynacji współpracy na linii przedsiębiorczość – nauka – administracja publiczna. Działania podejmowane w ramach projektu mają bardzo praktyczny charakter i nastawione są na osiąganie konkretnych i wymiernych efektów w postaci założeń współpracy i projektów o charakterze innowacyjnym powstałych wspólnie w relacjach biznes – nauka – administracja. Projekt był skierowany do:
- Firm działających w okresie 0-3 lat: mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, start-up’y
- Młodzieży ponadgimnazjalnej
- Młodzieży akademickiej
- Osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej
- Uczelni
- Administracji samorządowej Gminy Miejskiej Kraków
DQSKILLS
Rozwijanie inteligencji cyfrowej osób dorosłych w zakresie aktywnego obywatelstwa
DQSKILLS to projekt edukacyjny dedykowany osobom dorosłym, realizowany w ramach współpracy międzynarodowej z partnerami z Hiszpanii, Grecji i Rumunii. Jego założenia odnoszą się do pojęcia inteligencji cyfrowej (Digital Intelligence) rozumianego jako zestaw umiejętności społecznych, emocjonalnych i poznawczych, które pozwalają sprostać wyzwaniom i dostosować się do wymagań cyfrowego życia. Inteligencja cyfrowa wyróżnia trzy poziomy: obywatelstwo cyfrowe, kreatywność cyfrową i przedsiębiorczość cyfrową.
Subregion Tarnowski
„Promocja potencjału gospodarczego Subregionu Tarnowskiego w kraju i na arenie międzynarodowej” to projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020, Oś Priorytetowa 3. Przedsiębiorcza Małopolska, Działanie 3.3. Umiędzynarodowienie małopolskiej gospodarki ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Celem projektu jest wzrost zainteresowania ofertą gospodarczą Małopolski Wschodniej, w tym w szczególności Subregionu Tarnowskiego, wśród potencjalnych inwestorów polskich i zagranicznych, a tym samym przyspieszenie tempa rozwoju społeczno–gospodarczego tej części regionu Małopolski, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju
Co oferowaliśmy:
- Promocję gospodarczą subregionu tarnowskiego za pośrednictwem portalu oraz wydarzeń o charakterze wystawienniczo-targowym
- Analizy potencjału eksportowego Subregionu Tarnowskiego w wiodących i perspektywicznych sektorach gospodarki
- Analizy wybranych rynków zagranicznych
- Seminaria dla przedsiębiorstw z sektora MŚP, jednostek samorządu terytorialnego, Instytucji Otoczenia Biznesu w zakresie profesjonalizacji procesów promocji gospodarczej
- Wsparcie konsultacyjno-informacyjne dla przedsiębiorstw sektora MŚP w procesie umiędzynaradawiania działalności gospodarczej
Lokalny Ośrodek Wiedzy i Edukacji (LOWE)
LOWE czyli:
- Modelowe przedsięwzięcie społeczno–edukacyjne jeszcze bardziej przyczyniające się do wzrostu znaczenia i roli szkoły w środowisku lokalnym niż ma to miejsce dzisiaj
- Szkoła przyszłości – wyposażona w nowoczesne narzędzia i możliwości jeszcze lepszego oddziaływania na dzieci i ich rodziców, opiekunów oraz środowisko lokalne
- Odpowiedzialne, odważne i satysfakcjonujące działanie dla osób dorosłych w ramach innowacyjnego projektu finansowanego ze środków UE i krajowych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
LOWE to:
- Impuls rozwojowy szkoły
- Szansa na jeszcze lepsze i skuteczniejsze działanie w środowisku lokalnym
- Innowacja edukacyjna i społeczna
- Podpowiedź rozwiązań zmierzenia się z trudnymi wyzwaniami osób dorosłych, które nie dość doskonale opiekują się swoimi dziećmi – uczniami szkoły
- Nowoczesne i przyjazne miejsce przyjaznej dla ludzi, którzy nie do końca radzą sobie ze sobą, wychowaniem i edukacją swoich dzieci, z brakami w swojej edukacji, z współistnieniem w środowisku lokalnym szkoła integrująca wiedzę, możliwości i lokalne zasoby z potrzebami tych, którzy uważają, że edukacja chyba jest już im niepotrzebna
Lato z Planetą Marzeń – Półkolonie letnie dla dzieci z Gminy Iwanowice
Projekt zrealizowany w ramach zadania publicznego Gminy Iwanowice w zakresie zdrowia publicznego w 2018 r.
Transform@
Projekt realizowany w okresie od 1 września 2016 do 31 Sierpnia 2018 w ramach Akcji K2 – Partnerstwa strategiczne Programu Erasmus+
- Spotkania dotyczące zablokowania w zmianach MPZP dla Obszaru Grzegórzki i wybudowaniu kolejnej plomby zasłaniającej światło mieszkańcom kilku bloków.
- Spotkania przedwyborcze kandydatów na radnych do Rady Dzielnicy
- Spotkanie z przedstawicielami Wydziału Rozwoju UMK i debata nad koncepcjami zagospodarowania przestrzeni powstałych pod budowaną estakadą Kolei Aglomeracyjnej i stacji przesiadkowej Grzegórzki
- Cykl spotkań z Dzielnicowym Policji
- Uczestnictwo w spotkaniach organizowanych przez UMK odnośnie tworzenia koncepcji zagospodarowania kompleksu „Wesoła” (po SU Collegium Medicum UJ)
- Spotkania świąteczne
- Warsztaty projektowe „Zakochaj się w Grzegórzkach”
Akademia Seniora Aktywnego
- Akademia to miejsce filozofowania, kształtowania wiedzy, umiejętności, postaw – czyli dzisiejszych kompetencji.
- Senior to osoba starsza wiekiem , posiadająca wiedzę, doświadczenie i autorytet z tym związany
- Aktywny to przedstawiający inicjatywę, biorący żywy udział w tworzeniu dzisiaj i jutra.
Sprawny umysł - sprawne ciało
Rozwijanie sprawności ruchowej i rekreacyjnej u osób starszych
- Poprawę ogólnej sprawności fizycznej
- Zatrzymanie procesów starzenia się organizmu
- Miłe spędzenie wolnego czasu w czasie wysiłku fizycznego
Okno na świat
Rozwijanie kompetencji językowych
- Rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych: w mówieniu, czytaniu, pisaniu i słuchaniu
- Opanowanie znajomości wybranego języka: słownictwa, zwrotów i struktur oraz wiedzy interkulturowej
- Kształtowanie otwartości i ciekawości wobec innych kultur,
- Poznanie zwyczajów i kultury krajów,
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie lub zespole,
Spotkanie ze sztuką - Kreatywnie i twórczo!
Rozwijanie umiejętności twórczych
- Rozwijanie kreatywności i zdolności estetycznych przez wyrażanie siebie środkami artystycznymi.
- Rozwijanie zainteresowań w dziedzinie rękodzieła artystycznego i innych technik kreacji twórczej
Cyfroklub seniora
Rozwijanie kompetencji cyfrowych
- Nabycie umiejętności podstawowej obsługi komputera
- Nabycie umiejętności pracy z systemem operacyjnym Windows, edytorem tekstu word,
- Nabycie umiejętności wykorzystania rożnych dostępnych narzędzie i aplikacji cyfrowych w codziennym życiu np. smartfon, tablet, skaner, drukarka
- Umiejętność poruszania się po Internecie i wykorzystania go do własnych potrzeb i poprawy komfortu życia np. wyszukiwanie informacji, email, e-bankowość, e-zakupy, e-usługi
ASA LOWE 2.0
Akademia Seniora Aktywnego przy LOWE” w ramach Rządowego Programu Na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych Na Lata 2014-2020 – Edycja 2020
Planeta Marzeń
Placówka Wsparcia Dziennego dla Dzieci i Młodzieży w Gminie Iwanowice
Placówka oferuje dzieciom i młodzieży:
- organizację czasu wolnego zabawę i zajęcia sportowe oraz rozwój zainteresowań
- organizację zajęć specjalistycznych w tym m.in. logopedycznych terapeutycznych psychoprofilaktycznych,
- realizację działań animacyjnych
- pomoc w nauce
Więcej informacji
w godzinach dostosowanych do potrzeb dzieci i rodziców.
W ciągu roku szkolnego w godzinach popołudniowych, w okresie lipiec-sierpień w trybie wakacyjnym.