Nasze projekty

Ośrodek Wsparcia Opiekunów Nieformalnych Osób Niesamodzielnych

KRAKÓW GRZEGÓRZKI

Zlokalizowany w Krakowie przy al. Ignacego Daszyńskiego 16, świadczy usługi wsparcia dla osób sprawujących opiekę nieformalną nad osobami niesamodzielnymi, zamieszkującymi na obszarze Metropolii Krakowskiej, tj. miasta Krakowa i gmin: Czernichów, Igołomia-Wawrzeńczyce, Kocmyrzów-Luborzyca, Liszki, Michałowice, Mogilany, Skawina, Świątniki Górne, Wielka Wieś, Zabierzów i Zielonki w powiecie krakowskim oraz Biskupice, Niepołomice i Wieliczka w powiecie wielickim.

Jest to opieka realizowana w miejscu zamieszkania i środowisku osoby niesamodzielnej, polegająca na dostarczaniu regularnego, trwałego, fizycznego i (lub) emocjonalnego wsparcia oraz asysty przy czynnościach dnia codziennego osobie o ograniczonej samodzielności przez opiekuna nieformalnego.

Termin ten oznacza osobę pełnoletnią, która nie jest zawodowym

opiekunem medycznym (np. asystentem osób niepełnosprawnych lub opiekunem środowiskowym) i nie pobiera wynagrodzenia z tytułu opieki nad osobą niesamodzielną. Najczęściej jest to członek rodziny osoby niesamodzielnej, sąsiad, przyjaciel, itp.

Ośrodek oferuje kompleksowe, interdyscyplinarne i odpowiadające na indywidualne potrzeby wsparcie opiekunów osób niesamodzielnych, mające na celu ułatwienie opieki i poprawę kompetencji opiekuńczych oraz czasowe odciążenie w sprawowaniu
opieki.

Projekt ma charakter regionalny i dotyczy zintegrowanej promocji gospodarczej potencjału gospodarczego Małopolski, w szczególności Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego, realizowanej w formie szeroko zakrojonej bezpośredniej promocji oraz kampanii wizerunkowej potencjału gospodarczego Małopolski/KrOF w kraju i na arenie międzynarodowej. Odbiorcami projektu są przedsiębiorstwa z sektora MŚP posiadające siedzibę lub oddział lub miejsce prowadzenia działalności na terenie województwa małopolskiego, zainteresowane umiędzynaradawianiem swojej działalności.

Projekt ma w założeniu wpływać na dwa istotne pola gospodarki regionalnej:
– wzrost internacjonalizacji przedsiębiorstw z sektora MŚP (dostęp do informacji o rynkach i trendach, działania promocyjne)
– utrzymanie dynamiki napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Małopolski (promocja oferty gospodarczej KrOF na rynkach zagranicznych poprzez udział w targach)

Projekt jest realizowany w partnerstwie 2 podmiotów, które w ramach swoich statutowych celów prowadzą działania na rzecz rozwoju gospodarczego i przedsiębiorczości. Partnerzy projektu wzajemnie uzupełniają się zakresem działania, a przede wszystkim doświadczeniem, tworząc efekt synergii w zaplanowanych w projekcie działaniach.

LIDEREM PROJEKTU jest Kraków Nowa Huta Przyszłości S.A. spółka została utworzona w listopadzie 2014 r. przez Gminę Miejską Kraków oraz Województwo Małopolskie w celu realizacji projektu o tożsamej nazwie „Kraków – Nowa Huta Przyszłości”. Kluczowym zadaniem Spółki jest podejmowanie skutecznych działań mających na celu przyspieszenie rozwoju gospodarczego wschodniej części Krakowa na poziomie: infrastrukturalnym, funkcjonalnym i społecznym. Ma się to stać poprzez zagospodarowanie obszaru w sposób podnoszący atrakcyjność Nowej Huty przede wszystkim dla inwestorów, społeczności miasta i gminy Kraków, jak i całego regionu oraz turystów

 

PARTNER PROJEKTU Fundacja Małopolska Izba Samorządowa jest organizacją pozarządową, powstałą w kwietniu 2015 roku. Celem Fundacji jest reprezentowanie interesów samorządu terytorialnego w Polsce, szerzenie samorządności i społeczeństwa obywatelskiego, profesjonalizacji zarządzania w samorządzie terytorialnym, prowadzenia debaty o przyszłości samorządu terytorialnego, społeczeństwa obywatelskiego i administracji publicznej.

Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego 2014-2020, Oś priorytetowa 3 „Przedsiębiorcza Małopolska”, Działanie 3.3 „Umiędzynarodowienie małopolskiej gospodarki”, Poddziałanie 3.3.1 „Promocja gospodarcza Małopolski”

KRAKÓW METROPOLITAN AREA FOR BUSINESS 2

CAS

Centrum Aktywności Seniorów Zabłocie-Grzegórzki w
latach 2020 – 2021

  • udział w szkoleniach, kursach, warsztatach
  • wycieczki i spacery edukacyjne
  • wykorzystanie posiadanej wiedzy i doświadczenia życiowego na potrzeby młodzieży i dorosłych
  • zabawę , naukę i wolontariat wśród rówieśników i młodzieży
  • poprawiające sprawność fizyczną
  • rozwijające kompetencje intelektualne, mentalne i emocjonalne
  • kształtujący postawy obywatelskie i rozwijające zachowania społeczne
  • integrujące osoby starsze oraz z zakresu integracji międzypokoleniowej
  • poczucia bycia zaniedbanymi, samotnymi
  • poczucia izolacji społecznej, wyobcowania, braku przynależności lub bycia nieprzydatnym
  • zagrożenia wykluczeniem społecznym wynikającym z niskiego statusu materialnego
  • spacery naukowe do krakowskich uczelni

LOWE czyli Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji na rzecz aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych to centrum organizowania i animowania edukacji pozaformalnej i nieformalnej dla osób dorosłych, uruchomiony przy szkole lub placówki systemu oświaty w ramach ogólnopolskiego otwartego konkursu grantowego

LOWE wykorzystuje potencjału szkoły do prowadzenia działań na rzecz aktywności edukacyjnej i włączania w różnorodne formy edukacji osoby dorosłe, w tym znajdujące się w niekorzystnej sytuacji zawodowej i/lub, w szczególności z obszarów zdegradowanych, popegeerowskich, poprzemysłowych i o największych potrzebach w zakresie edukacji dorosłych.  

W ramach 1.edycji LOWE partnerzy opracowali Model funkcjonowania Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji w środowisku lokalnym, który następnie był testowany przez wyłonione w drodze konkursu grantowego 15 organów prowadzących szkoły, przy których powstały Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji (Ośrodki LOWE). W 2 edycji projektu LOWE (2019-2021) Fundacja pełni rolę Lidera Partnerstwa, w skład którego wchodzą trzy organy prowadzące szkoły, przy których działają Ośrodki LOWE. Są to Powiat Gorlicki, Miasto Rawa Mazowiecka, Gmina Wielka Wieś.

LOWE

„Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji na rzecz aktywizacji
edukacyjnej osób dorosłych – 2”

Opieka domowa Niesamodzielnych Osób Starszych

Ścieżka Edukacyjna dla Opiekunów Nieformalnych” (Home Care Erasmus +)
Starzenie się społeczeństwa to jedno z głównych wyzwań dla Europy. W 2019 r. Ponad jedna piąta (20,3%) ludności UE-27 miała 65 lat lub więcej (Eurostat).
Skala tego zjawiska i pojawiające się ograniczenia w dostępności instytucjonalnej opieki nad osobami starszymi powodują konieczność szybkiego i profesjonalnego rozwoju usług opiekuńczych nieformalnych.
Powszechna praktyka wskazuje, że najskuteczniejszą metodą sprawowania opieki nad osobami starszymi jest ta w miejscu zamieszkania, czyli w ich naturalnym środowisku.
Tendencja ta będzie się rozwijać tak długo, jak będzie to możliwe ze względów zdrowotnych i ekonomicznych.
Wymaga to profesjonalizacji usług świadczonych przez opiekunów nieformalnych („opiekunów naturalnych”) w miejscu zamieszkania, tj. Członków rodziny, sąsiadów, znajomych itp.

Nasza Fundacja wraz partnerami z Niemiec, Hiszpanii I Portugalii PRACUJE OBECNIE nad szkoleniem online dla opiekunów nieformalnych osób starszych.

Szkolenie na wiosnę będzie dostępne w 5 wersjach językowych (angielskiej, hiszpańskiej, niemieckiej, polskiej I portugalskiej) na platformie homecareproject.eu

Zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy, zgodnie z dyrektywami dotyczącymi praw w pracy, są częścią polityki UE w zakresie zatrudnienia i spraw socjalnych. Jednak pomimo dużych kwot wydanych na zapobieganie ryzyka, istnieją pewne obszary, w których wyniki są nadal ograniczone. Negatywny wpływ na produktywność stanowi główny ukryty koszt w wielu organizacjach, ale szczególnie w małych i średnich przedsiębiorstwach (MŚP).

Rozwój kompetencji w zakresie odporności na stres @SMEs (DeSTRESS) ma na celu dostarczenie innowacyjnego rozwiązania tego problemu, opartego na kształceniu i szkoleniu zawodowym. Bazując na istniejących badaniach, partnerzy opracują program nauczania VET wspierany przez innowacyjną cyfrową platformę szkoleniową VET z wykorzystaniem najnowszych technik szkolenia opartego na grach i grywalizacji, uzupełniony o zestaw praktycznych narzędzi i zasobów ułatwiających przenoszenie nauki do miejsca pracy.

Developing Competencies for Stress Resilience @SMEs

Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+

MindLiven

Trening Uważności w Naturze za pośrednictwem środowisk wirtualnych

 

W ciągu ostatnich dziesięcioleci uznawano, że uczenie się społeczne i emocjonalne (Social and Emotional Learning – SEL) ma wpływ na takie obszary kompetencji, jak samoświadomość, samozarządzanie, świadomość społeczna, umiejętności nawiązywania relacji i odpowiedzialne podejmowanie decyzji. Trening uważności, z zastosowaniem praktyk opartych na uważności (Mindfulness-Based Practices – MinBP), to multimodalna interwencja oparta na zasadach psychologii pozytywnej, z centralnym naciskiem na umiejętności umożliwiające skuteczniejsze radzenie sobie i redukcję stresu.
Inne badania pokazują, że kontakt ze środowiskiem naturalnym wzbudza pozytywne emocje i regenerację stresu oraz poprawia zgodność z treningiem uważności, czyniąc go bardziej efektywnym. Coraz większą uwagę zwraca się na rolę natury w miejscu pracy, a istniejąca teoria i badania sugerują, że kontakt z naturą można uznać za strategię w miejscu pracy mającą na celu zmniejszenie stresu, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności i ogólnego samopoczucia. Celem projektu MindLiven jest dostarczenie innowacyjnego rozwiązania radzenia sobie ze stresem związanym z pracą.
Projekt współfinansowany w ramach Programu Komisji Europejskiej Erasmus+

Projekt zakłada zaprojektowanie internetowej platformy MiNBP (Mindfulness-Based Practices – MinBP) z narzędziami komunikacyjnymi i dodatkowymi zasobami (np. aplikacja na Androida i iOS ułatwiająca dostęp do platformy i treści) do radzenie sobie i redukcji stresu w środowisku pracy z wykorzystaniem elementów treningu uważności oraz kontaktu ze środowiskiem naturalnym.

IntegraCare

Program szkoleniowy dla specjalistów multidyscyplinarnych w zakresie skoncentrowanych na osobie usług opiekuńczych

IntegraCare

Usługi zdrowotne i opiekuńcze skoncentrowane na ludziach to podejście do opieki, które świadomie przyjmuje perspektywę osób, rodzin i społeczności oraz postrzega ich jako uczestników oraz beneficjentów systemów opieki zdrowotnej i społecznej, które odpowiadają na ich potrzeby i preferencje w sposób humanitarny i holistyczny. Opieka skoncentrowana na ludziach jest zorganizowana wokół potrzeb zdrowotnych i oczekiwań ludzi, a nie chorób. Takie podejście w sposobie finansowania, obsługi i świadczenia usług zdrowotnych przyjęła Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) w dokumencie „Globalna strategia dotycząca zintegrowanych usług zdrowotnych ukierunkowanych na człowieka na lata 2016–2026”

Projekt IntegraCare koncentruje się na:

  • promowaniu osobistej niezależności, aktywnego i zdrowego życia osób niesamodzielnych.
  • wzmocnienie pracowników opieki społecznej i pracowników służby zdrowia, osób wrażliwych i osób z różnicami funkcjonalnymi do stosowania krytycznych modeli leczenia skoncentrowanych na osobie.
  • podnoszeniu świadomości w zakresie związku między integralną opieką skoncentrowaną na osobie a jakością życia osób niesamodzielnych i jej głównymi wymiarami: dobrostanem emocjonalnym, relacjami międzyludzkimi, dobrobytem materialnym, rozwojem osobistym, dobrostanem fizycznym, samostanowieniem, włączeniem społecznym i prawnym. 

 

Projekt współfinansowany w ramach Programu Komisji Europejskiej Erasmus+

 

Projekt zakłada stworzenie programu
szkoleniowego IntegraCare opartego na podejściu zintegrowanej opieki
skoncentrowanej na osobie niesamodzielnej.

Odbiorcami programu szkoleniowego będą:

  • Pracownicy służby zdrowia / opieki społecznej i wolontariusze: wszystkie osoby, które zawodowo lub jako wolontariusze pracują z
    osobami niesamodzielnymi (tj. osobami niepełnosprawnymi, osobami starszymi,
    osobami ciężko chorymi, itp.
  • wolontariusze: wszystkie osoby, które zawodowo lub jako wolontariusze pracują z osobami niesamodzielnymi (tj. osobami niepełnosprawnymi, osobami starszymi, osobami ciężko chorymi, itp.
  • Organizacje zajmujące się usługami zdrowotnymi i społecznymi,
  • Trenerzy pracowników służby zdrowia i opieki społecznej (trenerzy ci będą również bezpośrednimi użytkownikami programu szkoleniowego).
Nowe technologie cyfrowe, powszechna dostępność Internetu sprawiają, że współcześnie najczęstszym źródłem poszukania jakichkolwiek informacji i wiedzy staje się Internet i różnego rodzaju zasoby cyfrowe. Ten trend ma coraz większe znaczenie w procesie uczenia się przez całe życie. W edukacji osób dorosłych istotne staje się zapewnienie atrakcyjnych form i metod szkoleniowych. Tradycyjne metody uczenia się poprzez słuchanie jest mało efektywne i w przypadku osób dorosłych nie sprawdza się. Projekt „Akademia Edukatora Osób Dorosłych” jest odpowiedzią na powyższe wyzwania i wynika z doświadczenia w realizacji pilotażowego uruchomienia i działalności Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji (LOWE). Projekt jest finansowany z Programu Erasmus Plus – Akcja Mobilność osób w dziedzinie kształcenia i szkolenia – Edukacja Dorosłych
  • wzmocnienie kompetencji nauczyciela-edukatora osób dorosłych w Lokalnych Ośrodkach Wiedzy i Edukacji na rzecz rozwijania kompetencji kluczowych, podstawowych, osobistych, obywatelskich w edukacji osób dorosłych
  • wymiana doświadczeń i dobrych praktyk w dziedzinie edukacji osób dorosłych w poza formalnych i nieformalnych kontekstach uczenia się, z wykorzystaniem metod i narzędzi edukacyjnych w oparciu o nowoczesne technologie cyfrowe

Kadra LOWE, tj. osoby koordynujące LOWE i kadra nauczycielska – edukatorzy osób dorosłych w ośrodkach LOWE.
Projekt będzie realizowany we współpracy z organizacjami z Hiszpanii i Portugalii, które mają bardzo duże doświadczenie w tworzeniu innowacyjnych, opartych na nowych technologiach, zasobach edukacyjnych.
W działaniach obejmujących krótkie formy szkoleniowe weźmie udział łącznie 24 osób (w jednym wyjeździe po 2 przedstawicieli z każdego partnera), kadra i nauczyciele LOWE – edukatorzy osób dorosłych LOWE.

 

Tematyka zagranicznych wyjazdów szkoleniowych:

  • INNOWACYJNE METODY I TECHNIKI W EDUKACJI DOROSŁYCH
  • GRYWALIZACJA I GAMIFIKACJA W EDUKACJI DOROSŁYCH

Czas trwania 1 wyjazdu – 4 dni
Termin wyjazdu – 09/2020 – 08/2021

Miejsce wjazdu:

  • Hiszpania (Bilbao)
  • Portugalia (Porto)

Rezultaty osiągnięte w czasie realizacji projektu:

  • 24 osoby reprezentujące kadrę ośrodków LOWE, działających przy szkole (kadra zarządzając i kadra nauczycielska–edukatorów osób dorosłych) zapozna się z nowymi metodami i technikami kształcenia osób dorosłych opracowanych na bazie nowoczesnych technologii cyfrowych (otwarte zasoby edukacyjne, gry edukacyjne, kursy e-learningowymi, itp.), które staną się inspiracją do tworzenia przez nich oferty edukacyjnej dla osób dorosłych w ich środowiskach lub które będą mogli wykorzystać w swojej działalności edukacyjnej dla osób dorosłych
  • Zmiana podejścia nauczycieli–edukatorów osób dorosłych do uczenia osób dorosłych z tradycyjnym metod szkoleniowych na rzecz większego wykorzystania technik cyfrowych, innowacyjnych metod i technik (storytelling, grywalizacja, itp.) w działalności edukacyjnej dorosłych.
  • Nawiązane kontakty z organizacjami partnerskimi w krajach partnerskich zaangażowanymi w edukację dorosłych
  •  Pakiet Dobrych Praktyk edukacyjnych (Toolkits) opisujący najciekawsze metody i techniki edukacyjnej w zakresie rozwijania kompetencji podstawowych, kluczowych u osób dorosłych

Akademia edukatora LOWE

BAIPROJECT

Głównym ogólnym celem projektu BAI jest wsparcie pracowników w rozwijaniu umiejętności niezbędnych do skutecznego i zadowalającego radzenia sobie z wyzwaniami, jakie stwarzają pojawienie się robotów i sztucznej inteligencji w pracy

  •  Zapewnienie europejskim pracownikom niezbędnej wiedzy, która umożliwi im zrozumienie, w jaki sposób zmienia się charakter pracy oraz jakie są obecne i oczekiwane krótko-średnioterminowe scenariusze, w których będą musieli działać.
  • Promowanie umiejętności korzystania ze sztucznej inteligencji i robotyki poprzez ilustrowanie konkretnych przykładów z różnych sektorów i zawodów.
  • Ułatwianie rozwoju umiejętności pozakognitywnych, które okazały się niezbędne w nowych środowiskach pracy. animacyjnych
  • Podnoszenie świadomości na temat konsekwencji włączenia sztucznej inteligencji i robotyki do rynku pracy z perspektywy przekrojowej i wielosektorowej dla miejsc pracy i stosunków pracy.

Zrealizowane przez nas projekty

Projekty Małopolskiej Izby Samorządowej, które zostały ukończone:

Laboratorium Młodzieżowej Demokracji

Laboratorium Młodzieżowej Demokracji to autorski projekt Fundacji MIS, którego I edycja została zorganizowana w 2016 roku z partnerskim udziałem Powiatu Krakowskiego. Ideą główną projektu jest stworzenie odpowiednich warunków do eksperymentowania innowacyjnych rozwiązań w zakresie szerzenia i umacniania idei demokratycznych wśród młodych ludzi w Polsce. Projekt stwarza szanse i okazje młodym ludziom, by mogli w praktyce sprawdzić, na czym polega demokracja, jakie reguły w jej ramach obowiązują oraz tworzyć nowe, innowacyjne sposoby uczestnictwa młodych ludzi w realiach społeczeństwa otwartego (demokratycznego).

Nowa Praca – Nowe Możliwości

Celem projektu był powrót do aktywności zawodowej 68 mieszkańców w wieku 30 lat i więcej z terenu powiatów: gorlickiego, nowosądeckiego, limanowskiego oraz Miasta Nowy Sącz, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy, należących do co najmniej jednej z poniższych grup:

Projekt zakładał ścieżkę wsparcia dla uczestników, która obejmowała:

pexels-la-miko-3681589

Centrum Aktywności Seniorów "Zabłocie - Grzegórzki" w latach 2018-2019

CAS proponował:

ASALOWE – Akademia Seniora Aktywnego przy LOWE

 Realizowany w ramach Rządowego Programu Na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych Na Lata 2014-2020 – Edycja 2019

Str1
App4skills
2017-1-ES01-KA204-038478

APP4Skills

Projekt APP4Skills wspiera rozwój kompetencji podstawowych osób dorosłych (umiejętności czytania, liczenia i umiejętności cyfrowych) przy użyciu specjalnej aplikacji internetowej. APP4Skills wykorzystuje metodę uczenia się poprzez działanie (learning by doing).
Ścieżka uczenia się w APP4Skills bazuje na czynnościach i sytuacjach z codziennego życia w trzech obszarach:

Aplikacja APP4SKILLS oferuje:

e-Mentor - Entrepreneurship Mentoring for Young Graduate Women

Projekt zrealizowany w ramach programu Erasmus+

Pomysł e-Mentor opiera się przede wszystkim na profesjonalizacji zasobów młodych osób, rozwijaniu ich kompetencji w celu zachęcania i wspierania do bycia przedsiębiorcami, jeśli planują przejąć zarządzanie rodzinną firmę lub jeśli chcą założyć własną firmę.

e-Mentor opracowuje model i testuje ten pomysł poprzez wdrożenie inicjatywy młodzieżowej krajów partnerskich i wprowadzenie w życie własnych pomysłów dzięki profesjonalnemu doradztwu e-Mentorów; wyposażenie podopiecznych w szkolenie z zakresu przedsiębiorczości przez uczelnie partnerskie i przedstawicieli VET, znajdujących się w konsorcjum projektu. Szkolenie podopiecznych uwzględnia zarówno podstawowe narzędzia/systemy finansowe przedsiębiorczości niezbędne do skutecznego podejmowania różnych decyzji finansowych, sposoby uzyskiwania skutecznych wskazówek od swoich mentorów, prezentując klarowne pojęcie wsparcia mentorskiego.

Projekt stworzył także materiały szkoleniowe dla potencjalnych mentorów, aby wyszkolić ich w koncepcji „mentoringu” i poprowadzić ich w procesie mentorowania młodych kobiet - potencjalnych, przyszłych przedsiębiorców (podopiecznych)

pexels-karolina-grabowska-4491469
2017-1-ES01-KA204-038504

SHARE: New competences for new business management models in metal sector.

Celem projektu jest zmiana organizacyjna w firmach sektora metalowego, stanowiąca odpowiedź na wszystkie nowe wyzwania, przed którymi stoi sektor, poprzez szkolenia i rozwój kompetencji pracowników, w celu dostosowania ich kompteencji do nowych modeli zarządzania przedsiębiorstwem.
Cały proces powinien być budowany zgodnie z kulturą opartą na wspólnej odpowiedzialności, współpracy i uczestnictwie ludzi w firmie jako aktywnych czynnikach zmiany. Celem partnerstwa jest wspieranie zmiany organizacyjnej skoncentrowanej na zupełnie innym modelu zarządzania, opartym na nowym stylu relacji, w którym ludzie zwiększają swoją wiedzę, obowiązki i uczestnictwo w firmie, doskonaląc w ten sposób całą organizację.

Forum Krakowskiej Przedsiębiorczości w latach 2016-2017

Projekt zrealizowany przez Fundację Małopolska Izba Samorządowa przy wsparciu finansowym Gminy Miejskiej Kraków i współpracy Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie.
Projekt dotyczył realizacji kompleksowych działań służących lepszemu poznaniu się i zacieśnieniu współpracy pomiędzy przedstawicielami trzech głównych środowisk realizujących rozwój Miasta:

Projekt odnosił się do wdrażanej w Krakowie idei Miasta Inteligentnego (SMART CITY), w ramach którego rozwój miasta bazuje na integrowaniu potencjałów różnych sektorów oraz koordynacji współpracy na linii przedsiębiorczość – nauka – administracja publiczna.
Działania podejmowane w ramach projektu mają bardzo praktyczny charakter i nastawione są na osiąganie konkretnych i wymiernych efektów w postaci założeń współpracy i projektów o charakterze innowacyjnym powstałych wspólnie w relacjach biznes – nauka – administracja.
Projekt był skierowany do:

Entrepreneur
2017-1-ES01-KA204-038504

DQSKILLS

Rozwijanie inteligencji cyfrowej osób dorosłych w zakresie aktywnego obywatelstwa

DQSKILLS to projekt edukacyjny dedykowany osobom dorosłym, realizowany w ramach współpracy międzynarodowej z partnerami z Hiszpanii, Grecji i Rumunii. Jego założenia odnoszą się do pojęcia inteligencji cyfrowej (Digital Intelligence) rozumianego jako zestaw umiejętności społecznych, emocjonalnych i poznawczych, które pozwalają sprostać wyzwaniom i dostosować się do wymagań cyfrowego życia. Inteligencja cyfrowa wyróżnia trzy poziomy: obywatelstwo cyfrowe, kreatywność cyfrową i przedsiębiorczość cyfrową.

Subregion Tarnowski

„Promocja potencjału gospodarczego Subregionu Tarnowskiego w kraju i na arenie międzynarodowej” to projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020, Oś Priorytetowa 3. Przedsiębiorcza Małopolska, Działanie 3.3. Umiędzynarodowienie małopolskiej gospodarki ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Celem projektu jest wzrost zainteresowania ofertą gospodarczą Małopolski Wschodniej, w tym w szczególności Subregionu Tarnowskiego, wśród potencjalnych inwestorów polskich i zagranicznych, a tym samym przyspieszenie tempa rozwoju społeczno–gospodarczego tej części regionu Małopolski, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju

Co oferowaliśmy:

pexels-fauxels-3184320
pexels-dids-2714073

Lokalny Ośrodek Wiedzy i Edukacji (LOWE)

LOWE czyli:

LOWE to:

Lato z Planetą Marzeń – Półkolonie letnie dla dzieci z Gminy Iwanowice

Projekt zrealizowany w ramach zadania publicznego Gminy Iwanowice w zakresie zdrowia publicznego w 2018 r.

pexels-photo-939700
pexels-maksim-romashkin-6152884

Transform@

Projekt realizowany w okresie od 1 września 2016 do 31 Sierpnia 2018 w ramach Akcji K2 – Partnerstwa strategiczne Programu Erasmus+

  • Akademia to miejsce filozofowania, kształtowania wiedzy, umiejętności, postaw – czyli dzisiejszych kompetencji.
  • Senior to osoba starsza wiekiem , posiadająca wiedzę, doświadczenie i autorytet z tym związany
  • Aktywny to przedstawiający inicjatywę, biorący żywy udział w tworzeniu dzisiaj i jutra.

Rozwijanie sprawności ruchowej i rekreacyjnej u osób starszych

  • Poprawę ogólnej sprawności fizycznej
  • Zatrzymanie procesów starzenia się organizmu
  • Miłe spędzenie wolnego czasu w czasie wysiłku fizycznego

Rozwijanie kompetencji językowych

  • Rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych: w mówieniu, czytaniu, pisaniu i słuchaniu
  • Opanowanie znajomości wybranego języka: słownictwa, zwrotów i struktur oraz wiedzy interkulturowej
  • Kształtowanie otwartości i ciekawości wobec innych kultur,
  • Poznanie zwyczajów i kultury krajów,
  • Rozwijanie umiejętności pracy w grupie lub zespole,

Rozwijanie umiejętności twórczych

  • Rozwijanie kreatywności i zdolności estetycznych przez wyrażanie siebie środkami artystycznymi.
  • Rozwijanie zainteresowań w dziedzinie rękodzieła artystycznego i innych technik kreacji twórczej

Rozwijanie kompetencji cyfrowych

  • Nabycie umiejętności podstawowej obsługi komputera
  • Nabycie umiejętności pracy z systemem operacyjnym Windows, edytorem tekstu word,
  • Nabycie umiejętności wykorzystania rożnych dostępnych narzędzie i aplikacji cyfrowych w codziennym życiu np. smartfon, tablet, skaner, drukarka
  •  Umiejętność poruszania się po Internecie i wykorzystania go do własnych potrzeb i poprawy komfortu życia np. wyszukiwanie informacji, email, e-bankowość, e-zakupy, e-usługi

ASA LOWE 2.0

Akademia Seniora Aktywnego przy LOWE” w ramach Rządowego Programu Na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych Na Lata 2014-2020 – Edycja 2020

Planeta Marzeń

Placówka Wsparcia Dziennego dla Dzieci i Młodzieży w Gminie Iwanowice

  • organizację  czasu wolnego zabawę i zajęcia sportowe oraz rozwój zainteresowań
  • organizację zajęć specjalistycznych w tym m.in. logopedycznych terapeutycznych psychoprofilaktycznych,
  • realizację działań animacyjnych
  • pomoc w nauce
Placówka będzie funkcjonować przez cały rok kalendarzowy przez wszystkie dni robocze
w godzinach dostosowanych do potrzeb dzieci i rodziców.

W ciągu roku szkolnego w godzinach popołudniowych, w okresie lipiec-sierpień w trybie wakacyjnym.
Pobyt dziecka w placówce jest dobrowolny i nieodpłatny.
 
Placówka zapewnia podopiecznym jeden posiłek dziennie dostosowany do pory dnia i czasu przebywania dziecka w placówce.